Facebook

  • 20 uur geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Slingers en ballonnen: de economie draait als een tierelier, de werkloosheid is jaren niet zo laag geweest. Maar nog niet iedereen profiteert daarvan. Er is nog steeds een flinke groep werkzoekenden die niet aan de bak komt.
    DE SAMENLEVING
    19 uur geleden 5
    als je boven de 50 bent al helemaal niet
    20 uur geleden 3
    Betaald werk garandeert niet direct een meer besteedbaar inkomen.
    16 uur geleden 1
    🤓 zet eens de juiste bril op FNV..
    16 uur geleden 1
    Werken leuk maar je verdiend geen kloten.En je moet toch je wurg lasten betalen..Dus werken is niet belangrijk..Wat je ervoor krijgt .En boven de 55 jaar is het helemaal ruk..Ben nu 1 jaar gebonden aan uitkering ..Moet solliciteren ..kan wel komen werken geen kontract ..En 10.30 uurloon geen pensioen opbouw ..En voor 6 maanden ..dat 3 keer en dan de zak..Weer de WW in voor minder dan dat ik nu loop..Ik zeg verbrand met je werk geef maar aan de jongeren ..En dat is nu het probleem...Die zijn er niet niet geschoold .🤔
    12 uur geleden 1
    Hoorde laatst op de radio dat je ook boven de 60 verplicht moet omscholen. Wat is dat dan weer voor nutteloos geld over de balk gooien. Ik denk dat het tijd wordt om, zoals de Zuid-Europese landen heel het land plat te gooien. Nu wordt er niet naar Jan met de pet geluisterd.
    8 uur geleden 1
    De FNV publiceert dit door een bron buiten de bond geschreven stuk en signaleert a.d.h. hiervan de misstanden. En dan toch weer kritiek op de FNV? Wie zijn die schrijvers die telkens weer door een valse voorstelling van zaken proberen deze bond af te breken? De werkgevers lachen hun broek af, zij hoeven hier niets aan toe te voegen.
    11 uur geleden
    Ja, je kunt overal via uitzendbureautjes een minimumloontje verdienen, als je daarin trapt. Kun je door geluidsbariëre vliegen voor peanuts!!!
    19 uur geleden
    Ik denk maar dertig procent meer niet
    10 uur geleden
    Daarom is het te hopen dat in navolging van de stakingen in het OV de rest van de werknemers ook eens wakker wordt, en daarmee een eind maakt aan het graaien over de rug van werkend Nederland.
  • 4 dagen geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    De verhoging van de AOW was ooit een crisismaatregel. Weg ermee! Bevries de AOW-leeftijd op 66 jaar. Meer info: http://www.fnv.nl/aowop66 Wouter Koolmees #AOWop66
    Koolmees: Bevries de AOW op 66!
    4 dagen geleden 19
    Gewoon 65, geen polderen meer met Rutte maar harde actie om dit doel te bereiken.
    Was gisteren in België en die vonden het maar vreemd dat de vakbonden in Nederland geen hardere acties organiseren om de doelen te bereiken.
    1 dag geleden 1
    omdat wij nu eenmaal polderen daarom krijgen wij niets meer voor elkaar.
    4 dagen geleden 1
    Henk Jetten ik heb afgelopen jaar geld gekregen uit de stakingskas en ben niet jong meer. Gewoon omdat we binnen onze organisatie nog durven staken.
    11 uur geleden
    Nee dan maken ze geen kans meer om in de regering te komen.
    4 dagen geleden
    Het vele geld in de stakingskast gaat naar luxe cursussen van het FNV personeel. Mijn ex buurjongen werkt bij het kantoor van het FNV in Capelle aan den IJssel en daar weet ik het van.
    4 dagen geleden
    Henk Jetten Als dat waar was dan heeft hij het niet verteld
    3 dagen geleden
    Ben jij lid Van de bond dan?
    4 dagen geleden 13
    Mee eens in sommige beroepen kun je niet door werken. Ze zijn lichamelijk te zwaar. Neem nou de zorg. Zie het al voor me ik kom u helpen met wassen en aankleden. Ben je klaar bij een cliënt. Deze zegt dit is niet mijn rolator. Sorry u heeft de mijne per abuis gepakt. Laat het nooit de waarheid worden.
    8 uur geleden
    Nou als ik zie hoe mijn lichaam na 33 jaar in de zorg werken er aan toe is en ik nog zo,n 16 jaar moet dan ben ik bang dat dit de waarheid gaat worden.
    2 dagen geleden 11
    Wij hebben tientallen jaren vut premies betaald zodat oudere werknemers eerder konden stoppen met werken en jongere konden instromen zodat die ook niet meer hun hand hoefden op te houden. Nu wij tegen de pesioen gerechtigde leeftijd beginnen te lopen moeten wij ook nog eens langer blijven doorwerken. Een grote schande is dit.
    2 dagen geleden 1
    Klopt😡😡😡
    1 dag geleden 1
    Helemaal mee eens.
    1 dag geleden
    Klopt. Die verwende babyboom generatie die zogenaamd het land hebben opgebouwd na de oorlog (nee sukkels, dat hebben jullie pappie en mammie gedaan en niet jullie), profiteren van hun ouwe lui, en buiten hun kinderen uit.
    11 uur geleden
    Dick van Polen Flapdrol!
    2 dagen geleden 10
    Deze regering zit er alleen voor de tien procent stinkend rijke " Nederlanders" die in speciale enclaves in het land wonen beschermd door de belastingdienst en gesloten tv circuits !
    Lang leve roverhoofdman Rutte !
    18 uur geleden
    Johan Visser Mark de Sloper (Rutte) sloopt alles PvdA nu is het CDA aan de beurt en zo gaat het steeds verder hij hou niet voor niets de bood af van de af van de PPV die zeg gewoon waar het op staat ik ben geen PPV aanhanger ze luisteren nergens naar ook niet naar de SP
    1 dag geleden
    Goh nu eens niet links de schuldige hier.. .?
    18 uur geleden
    De SP roept ook alleen maar wat. Men moet grootschalige harde akties voeren. Je moet het volk mennen. Dat geschreeuw langs de zijlijn werkt niet meer.
    18 uur geleden
    Dat ligt natuurlijk niet alleen aan Mark Rutte. De PvdA was er zelf bij en was helemaal geil van het pluche.
    1 dag geleden
    Beetje simpel geredeneerd. Het inmiddels failliete PvdA maakte deel uit van het neoliberaal kabinet Rutte en is mede verantwoordelijk voor de nationale afbraak door de bezuinigingen waar alleen de gewone burger het slachtoffer van is geworden. In die periode heb ik van het FNV te weinig gemerkt.
    Wij zijn met de PvdA opgegroeid. Het is onze partij niet meer en zal het ook nooit meer worden. Het is een clup van wetenschappers en interlectuelen geworden. Het is failliet en terecht. Asscher is een Judas !
    2 dagen geleden 8
    Zo kwaad ben ik hier op gewoon 65 jaar ben al vanaf mijn 15 jaar aan het werk.Ben nu 64 mag ik nog die laatste jaren genieten.Het liefst willen ze je voor je AOW dood hebben.
    11 uur geleden
    Komt een tijd dat er een pil naar je wordt en deze moeten inemen op je 65
    11 uur geleden
    Jan Juhani Joustra gestuurd.
    3 dagen geleden 6
    Crisismaatregel😂😂geld pikken! Gewoon terug naar 65 er is geld zat in de fondsen en het gaat heel erg hartstikke ontzettend goed volgens onze regering. Ik merk alleen dat alles duurder wordt.
    2 dagen geleden 4
    En dat vraag je aan een d66’er ?? Kom op, als het aan hen ligt werken we allemaal door tot onst 80e, en mocht je dat niet halen ivm je gezondheid, wordt je verzocht om bij het Pechtold loket een “Pia pil” op te halen en deze binnen 2 weken na het stoppen met werken in te nemen. Want als ze van je kunnen vreten, mag je blijven leven, als je geld gaat kosten, is je leven voltooid en moet je weg.
    1 dag geleden
    Eens!
    4 dagen geleden 3
    Ik heb het FNV opgezegd en zit al 3 maanden te wachten op een bevestiging.Ze hebben het druk zeggen ze! Waarmee dan?
    1 dag geleden FNV Vakbond
    Hallo Henk, kan je ons in een privé bericht je postcode/huisnr. en lidmaatschapsnummer toezenden dan kijken we even met je mee. Groeten Jeanine, FNV Webcare
    18 uur geleden 1
    Dat verhaal ken ik
    1 dag geleden
    Oehoe ????
    1 dag geleden
    Hallo Henk, ik zie dat hier begin april een poststuk is binnengekomen van je. Mijn collega's van de ledenadministratie moeten er zo te zien nog aan toekomen. Uiteraard behandelen we je opzegging dan met terugwerkende kracht. Sorry voor het lange wachten, we kampen helaas met een forse werkachterstand. Groeten, Thom, FNV Webcare.
    1 dag geleden
    FNV Vakbond dat heb ik al 3x gedaan
    21 uur geleden
    3 dagen geleden 2
    Ik denk dat het meer te maken heeft met de invoering van. ATV, 0 uren contract, flexwet, ZZP, geen pensioen opbouw bij het UVW, met dank aan de Rabo en Achmea, hebben er ondermeer voor gezorgd dat er steeds minder aan de volksverzekeringen werd bijgedragen, en dus ook minder belasting werd opgehaald.
    22 uur geleden
    Ik weet nog dat ik op het museumplein ben geweest. Door de vakbonden geregeld. Waar warrn jullie toen het gebeurde? Vast niet op het museumplein.
    1 dag geleden
    En waar was de vakbond in deze?
    1 dag geleden 1
    Het is duidelijk dat de bonden zich achter hun oren mogen krabben, hun zwakke inzet heeft mede met oa rutte/vvd pvda d66 cda ga zo maar door heel wat sociaals kapot gemaakt.
    Pensioen leeftijd behoort 65 te zijn, chronisch zieken moeten geen boete betalen, dat doen ze al op moment dat ze minder inkomsten krijgen en dan stijgen ook nog eens hun kosten door niet alleen de hoge maandpremie nee ook door het eigen risico, verschillende vormen van eigen bijdragen en dan dat wat niet meer vergoed wordt en om nog maar te zwijgen over dat er steeds minder aftrek posten zijn.
    Nee sociaal is het niet meer, bonden wordt eens wakker...…..
    1 dag geleden 1
    De ouwe vakbondsmensen weten wat t is om een vak te hebben. De huidige generatie zijn gestudeerde salonsocialisten. Jullie zitten er niet voor ons meer. Maar voor de politiek. Of bewijs t maar dat 't wel anders kan.
  • 5 dagen geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Nederland wil elk jaar 1,4 miljard euro cadeau geven aan aandeelhouders van multinationals door het afschaffen van de dividendbelasting. Geld dat hard nodig is voor andere belangrijke zaken, zoals de zorg en het onderwijs. We roepen daarom de politiek op: Schaf de dividendbelasting niet af! Help mee en teken de petitie: http://www.stopafschaffendividendbelasting.nl/
    Nederland wil elk jaar 1,4 miljard euro cadeau geven aan aandeelhouder
    5 dagen geleden 6
    Het hele land, de zorg, het onderwijs, de ouderen...alles mag afbrokkelen en vervallen. Behalve de heilige koe van de RIJKEN: de handel!! En daar wordt goed voor gezorgd, want Rutte en zijn vriendjes, die willen niet inleveren.
    5 dagen geleden 2
    bij mij staat op 1 om af te schaffen in de wachtdag regeling voor ambtenaren en regering /ministers ;) dat is pas een stap in de goede richting want dat slaat nergens op .werk je 1 dag en je stopt of moet er mee stoppen op wat voor reden dan ook mag je gewoon jaren op je luie gat zitten zonder enige verplichting tegen over .dat is pas echt een voorbeeld van verdeling van rang burgers ,en dat is echt niet meer van deze tijd
    5 dagen geleden 2
    ach die arme aandeelhoudertjes toch!!. Je mag je niet meer verrijken op de gewone arbeider zijn rug, zonder dat ze er negatieve reacties op krijgen. Het is toch te gek dat je in Nederland niet meer de werkende klasse mag uitknijpen, terwijl dat in de rest van de wereld gewoon wel mag..........!!!! Je mag ook niks meer!!!!
    5 dagen geleden 2
    Kan het nog steeds niet een plaats geven, vooral als je bedenkt dat er b.v. 400.000 kinderen in armoede leven in Nederland, om van alle andere misstanden maar te zwijgen. Ach en als je tekort komt dan haal je het toch bij degene aan de onderkant van de maatschappij. Onder andere de loondispensatie, geen opbouw voor deze mensen van pensioen, verlagen van de bijstand, vakantiegeld afschaffen van de bijstand, en zo voort, en zo voort. Natuurlijk getekend!!!
    4 dagen geleden 1
    Sorry dat ik een beetje teleurgesteld reageer op uw bericht meneer Henk Hodiamont, denkt u dat de gegevens over 400.000 kinderen in armoede uit de duim gezogen is? Denkt u dat als scholen doorgeven dat deze kinderen zonder ontbijt op school komen en in de wintermaanden met sandaaltjes en zomerjassen die te klein zijn op school komen dat uit de duim gezogen wordt. Denkt u dat armoede niet bestaat in Nederland dan zou ik net als Dhr. Rutten en zijn fanclub eens even die rose positieve bril afzetten en even terug komen in de realiteit. Sorry voor mijn pittige reactie maar als je bijna dagelijks met armoede geconfronteerd wordt en mensen die helemaal door de bomen het bos niet meer zien, geen uitweg meer weten, dan wordt je toch getriggerd als er opmerkingen komen die een oordeel geven vanuit hun onwetendheid en zich waarschijnlijk niet willen oriënteren voor zij een oordeel, veroordeel, beoordeling vormen.
    4 dagen geleden
    Volgens Rute armoede bestaat niet in Nederland, en hij wil voedselbanken sluiten
    4 dagen geleden
    Ben beslist geen VVDer maar armoede vind ik ook nauwelijks bestaan in Nederland. Er is altijd een vangnet ergens of je moet al heel veel pech in je leven hebben. Armoede is als je geen eten hebt en geen dak boven je hoofd. Ik ben altijd voorzichtig met de term armoede.
    4 dagen geleden 2
    Er wacht een groot armoede voor onze kinderen. Welke debiel heeft gestemd voor vvd
    5 dagen geleden
    Heb medelijden met aandeelhouders. Ze hebben erg te lijden van de nasleep, van de crisis. Welvaart is voor de gewone man en vrouw.
    5 dagen geleden
    Getekend!
    5 dagen geleden
    Getekend!
    4 dagen geleden
    En ook de gepensioneerden kunnen de boom in! De coalitie wil er niet eens een debat over voeren. (Voorstel 50plus).
    5 dagen geleden
    En iedereen in Nederland:, OOK BELASTING OVER DIVIDEND. Betaal net zoveel belasting over mijn vakantie geld e.d. En zij betalen niks. Overal zit belasting op.... Behalve als je het voor niks krijgt.
  • 6 dagen geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Voor iedereen die #geslaagd is: gefeliciteerd.
    Voor iedereen die #geslaagd is: gefeliciteerd.
    6 dagen geleden 1
    Ilse Cuiper
    5 dagen geleden
    ze moeten eindelijk een keer stoppen met die vlaggen met rugzakken op te hangen wat kan mij het schelen dat je zoon of dochter geslaagd is
    6 dagen geleden
    Rutger Hoefman
    6 dagen geleden
    Rutger Hoefman wanneer is de party?
    6 dagen geleden
    Nu
    6 dagen geleden
    Dankje
    6 dagen geleden
    6 dagen geleden
    En kans op een fatsoenlijke baan in de toekomst, en niet van die kutbaantjes die men nu vaak aanbiedt!!!
    12 uur geleden
    Die mogen wel examen maken maar de studenten, je weet wel.. De backbone van de gemeenschap, mogen hun tentamens niet maken en mogen gewoon verrekken...
    6 dagen geleden
    Bernadine Nijenhuis je kunt er niet vroeg genoeg bij zijn 😂
    6 dagen geleden
  • 6 dagen geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Uit onderzoek van de FNV blijkt dat flexkoning Randstad doelbewust de eigen uitzend-cao overtreedt. Randstad zet Tempo Team in als onderaannemer. Via deze schijnconstructie krijgen uitzendkrachten fors minder betaald dan collega’s die rechtstreeks in dienst zijn van de opdrachtgevers en hetzelfde werk doen. Vanmiddag bieden wij een witboek aan aan de directie van Randstad.
    FNV: Randstad ontduikt cao via schijnconstructie
    6 dagen geleden 11
    uitzendbureaus zijn gelegaliseerde koppelbazen!, ze teren op het leed van mensen die geen vaste contracten krijgen, zoals parasieten!!!
    6 dagen geleden 2
    Nederland verandert zo in lage loon land, bovendien hebben meeste mensen geen baat bij dusdanige flexibiliteit!!!
    6 dagen geleden 1
    Nou Eric op dit moment ben ik (door omstandigheden) blij met mn uitzendbaantje. Ik zit niet aan een vast aantal uur vast. En op dit moment zou ik een hele slechte zijn om bij een bedrijf in dienst te gaan. Als ik nu vrij nodig heb geef ik dat een week van te voren aan en dat werkt hetzelfde met extra beschikbaar zijn. Een "echte" werkgever zou niet zo flexibel kunnen zijn.
    6 dagen geleden 8
    Rutte zecht dat bedrijven zich in ons land willen vestigingen omdat de aandeelhouder geen dividend belasting hoeft te betalen.
    Maar de werkelijke reden dat multinationals zich hier vestigingen is dat Nederland een lage lonen land is.
    4 dagen geleden 1
    Mee eens
    1 dag geleden
    Nee hoor. Zo lage lonen hebben we niet. Die bewaren we voor de gastarbeiders. Reden is dat Nederland een soort van Panama is, of een ander soort bananenrepubliek/belastingparadijs is...rutte en links zijn de gebeten hond in de meeste reacties.... terwijl eigenlijk de Nederlander alleen een grote bek heeft maar geen ballen om er iets aan te doen. 't is altijd de schuld van de FNV of Rutte of PvdA, maar nooit van de persoon zelf. Dan hadden we gewoon met 5 miljoen op 't museumplein gestaan komende 6 maanden.
    Nl plat, rutte op zn plaat en de regering met wachtgeld naar huis, klm failliet, hoogovens failliet, Akzo failliet, shell failliet. ... etc...
    6 maanden geen inkomsten.... Maar dat gebeurt niet....
    6 dagen geleden 6
    Tja maar heel veel mensen denken dat een vakbond niet nodig is vooral deze patat generatie nou daar komen ze wel achter
    6 dagen geleden 2
    Ik denk dat heel veel mensen niet eens weten dat ze als uitzendkracht recht hebben op het zelfde loon....
    6 dagen geleden 2
    Goh, en dat is alles wat de FNV kan verzinnen..De rijkste man van Nederland is Randstad Uitzendbureau oprichter Frits Goldschmeding… Hij is de rijkste man van Nederland geworden omdat de FNV hem daarvoor ongehinderd alle ruimte heeft geboden.. uitzendmaffia..
    20 uur geleden 1
    Flexwerk is het voorportaal van de Bijstand. 🧐
    11 uur geleden
    Arno Moos Bijstand is de springplank naar life-time flexwerk en dat is het doel van VNO-NCW en de ABU.
    6 dagen geleden 2
    Daarom zijn de eigenaren ook miljardair, ze lijden ernstig aan de ziekte van nooit genoeg
    6 dagen geleden 2
    Bij deze. De Expat-regeling is belasting-vrijstelling voor buitenlandse werknemers over de eerste 30% van hun inkomen.
    Feit is dat arbeidsmigranten uit EU-landen zoals Polen en Spanje een restitutie op de loonbelasting krijgen, omdat ze op papier niet permanent in Nederland wonen. De uitzendbureaus faciliteren zo de grote werkgevers om de loonbelasting te ontwijken. Otto en TempoTeam doen dit in Zaandam oa bij HFG , de Hilton Food Group aka vleesleverancier van Albert Heijn. Deze arbeidsmigranten krijgen voorrang in het rooster, en de overgebleven autochtone arbeiders krijgen het schamele restant. Het extra verdienmodel van deze uitzendbureaus is kamerverhuur aan deze arbeidsmigranten. De Nederlandse arbeiders hebben het nakijken. Het resultaat: verstoring van de arbeidsmarkt in de Zaanstreek; meer WW-ers en een hogere belasting van de Bijstand = dalende koopkracht en sociale miseré in de Zaanstreek. Dit voorbeeld geldt voor geheel Nederland. Op jaarbasis loopt het Rijk 500 miljoen Euro aan Sociale Premies mis, plus bijkomende kosten aan WW en Bijstand. Het parasitaire gedrag van diverse grote werkgevers ondersteund door uitzendbureaus verstoord de werkgelegenheid en ondermijnd het Sociale Stelsel. 🧐
    1 dag geleden 1
    Ook meegemaakt idd
    6 dagen geleden 1
    Ik dacht dat hiervoor controleerde instanties zijn in Nederland om dit soort wantoestanden aan de kaak te stellen en te controleren.
    6 dagen geleden
    Charles Helmink Dat gebeurt dus niet.
    6 dagen geleden 1
    Kan uit ervaring mee praten. Werk nog onder het “oude” contract via Randstad. Verdien € 250 NETTO minder dan de uitzendkrachten met het nieuwe contract. Randstad doet er niets aan.
    6 dagen geleden 1
    Natuurlijk niet Randstad vangt voor jou en de andere uitzendkrachten evenveel per uur. Dat verschil steekt randstad gewoon in hun eigen zak
    5 dagen geleden 1
    Dit.is toch al jaren bekend. Nooit wat aan gedaan. Wij worden gepiepeld waar we zelf bijstaan. Ben blij dat ik niet voor een uitzendbureau werk. ,ze vinden tijd een gat in de wet ( bewust opengelaten door het kabinet) om een ándere uitleg aan te kunnen geven wat in hun voordeel werkt
    6 dagen geleden 1
    Allemaal voor het lieve geld, werknemers zijn nog maar poppetjes!!
  • 1 week geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Door tijdelijke extreme drukte duurt het momenteel helaas langer - tot vijf werkdagen - voordat wij kunnen reageren op jullie vragen en opmerkingen. Onze excuses voor het ongemak! Je kunt trouwens voor vragen over werk en inkomen ook terecht bij één van onze spreekuurlocaties door het hele land: http://www.fnv.nl/in-jouw-regio/ Of raadpleeg de veelgestelde vragen op onze website: http://www.fnv.nl/mijn-vraag/
    Door tijdelijke extreme drukte duurt het momenteel helaas langer - tot
    1 week geleden 1
    Ik wacht inmiddels sinds 12 april j.l. op oplossing inzake teveel berekende contributie sinds afgelopen december. Als dit de manier is om problemen op te lossen, zeg ik sterkte een ieder die werk gerelateerde problemen heeft !!! Het aannemen van wat meer personeel misschien een optie? Dit lijkt nergens op. Ben nu al jaren lid samen met mijn man, alletwee de zilveren speld al een tijd in het bezit, maar het verdubbelen uit het niets van mijn contribitie gaat Ruckzuck in december, het terugdraaien duurt maanden?? Krijg keurig antwoord op chat, maar dat is het dan ook, verder gebeurt er niets. Denken er nu sterk over te stoppen, voor een AOW-er zijn de 8 euro nog wat in de maand per persoon, beter te besteden, vooral nu dat voor mij dus alleen 16 euro nog wat is geworden. Sorry koop je niets voor.
    1 week geleden
    schrijf een mailtje aan de finaciele admin. fnv
    5 dagen geleden
    denk erover te kappen!!!!! Kom nou, opkomen voor de mensen en ondertussen mij ineens het dubbele berekenen? En dat met 65 jaar? En dan vanaf april te horen krijgen druk druk druk. Het is verdorie half juni nu. Neem personeel aan !!!!
    5 dagen geleden
    Ja ik wacht ook al sinds 24 april op reactie voor de verlaging van het contributie bedrag en ook nog geen reactie mogen ontvangen
    7 uur geleden
    Gisteren 18 juni eindelijk berichtje dat het geregeld is
    4 dagen geleden
    oMG deze post is een grap? Ik ben sinds december aan het opzeggen. Ik heb al maanden lang mijn contributie terug laten storten. En een rode kaart opgestuurt waarbij ik mn incasso heb ingetrokken. Maanden geleden. Ik heb uiteindelijk van jullie een opzegbrief gehad. Het magazine ontving ik al maanden niet meer. En nu opeens ligt er weer een magazine in de bus én is er weer contributie afgeschreven. Ik geloof dat ik aangifte moet gaan doen of zo. Diefstal, stalking.... om te janken dit.
    13 uur geleden
    Ze hebben het druk met reizigers duperen stel halzen. Ze moeten eerst eens goed gaan kijken hoe de chauffeurs zich gedragen. Stel je eens voor de echte mensen op, die het echt nodig hebben.
    1 week geleden
    Maar.hebben jullie wel geen sorry om de contributie te innen en geen personeel de.mensen te helpen???
    1 week geleden
    Je neem.mensen werklozen on dienst doe wat FNV SCHAAM je foei foei neem. Ze dienst niet alleen contributie en ook nog verhoogd maffia
    1 week geleden
    Ik zeg: meer mensen aanemen! Goed tegen het bestrijden van de werkeloosheid.
    4 dagen geleden
    Ik heb per brief alles opgezegt maar krijg nog steeds acceptgiro binnen dat ik moet betalen en nooit een brief terug gekregen dat het op is gezegd beetje raar
    4 dagen geleden FNV Vakbond
    Hai Ria, Kun je me je gegevens per pm sturen, dan kijk ik ernaar.
    Groeten, Suzanna, FNV Webcare
    4 dagen geleden
    FNV Vakbond ik zal privé bericht doen
    16 uur geleden
    Een staking uitroepen in het openbaar vervoer waarvan heel veel studenten de dupe worden want heel veel hoge scholen hebben de komende weken nog tentamenweken, ik vind het werkelijk schandalig dat jullie juist in de laatste schoolweken mensen die een heel jaar heel hard gewerkt hebben zo de dupe laten worden van jullie stakingsrecht. Echt heel erg belachelijk!
    6 dagen geleden
    Bij deze. De Expat-regeling is belasting-vrijstelling voor buitenlandse werknemers over de eerste 30% van hun inkomen.
    Feit is dat arbeidsmigranten uit EU-landen zoals Polen en Spanje een restitutie op de loonbelasting krijgen, omdat ze op papier niet permanent in Nederland wonen. De uitzendbureaus faciliteren zo de grote werkgevers om de loonbelasting te ontwijken. Otto en TempoTeam doen dit in Zaandam oa bij HFG , de Hilton Food Group aka vleesleverancier van Albert Heijn. Deze arbeidsmigranten krijgen voorrang in het rooster, en de overgebleven autochtone arbeiders krijgen het schamele restant. Het extra verdienmodel van deze uitzendbureaus is kamerverhuur aan deze arbeidsmigranten. De Nederlandse arbeiders hebben het nakijken. Het resultaat: verstoring van de arbeidsmarkt in de Zaanstreek; meer WW-ers en een hogere belasting van de Bijstand = dalende koopkracht en sociale miseré in de Zaanstreek. Dit voorbeeld geldt voor geheel Nederland. Op jaarbasis loopt het Rijk 500 miljoen Euro aan Sociale Premies mis, plus bijkomende kosten aan WW en Bijstand. Het parasitaire gedrag van diverse grote werkgevers ondersteund door uitzendbureaus verstoord de werkgelegenheid en ondermijnd het Sociale Stelsel. 🧐
    1 week geleden
    Als de FNV zich meer bezig zou houden met de corebusiness in plaats van al die reclame en ledenvoordeelaanbiedingen (not) zou dat wellicht kunnen helpen de achterstand weg te werken.
  • 1 week geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Heb jij een nulurencontract? Dan kan het zijn dat je baas misbruik van je maakt. Bijvoorbeeld door jou minder te betalen dan je collega’s. Of omdat je altijd beschikbaar moet zijn terwijl je nooit weet of je opgeroepen wordt. Maar jij hebt met een nulurencontract ook rechten! Neem contact op met de FNV via http://www.fnv.nl/nulurencontract Wij helpen je om je rechten op te eisen!
    Heb jij een nulurencontract? Kom dan op voor je rechten!
    1 week geleden 5
    Ik vind dat het hele principe van een nul uren contract gewoon verboden moet worden. Brengt alleen maar ellende met zich mee.
    1 week geleden 2
    Inderdaad, is gewoon een belachelijk contract😕
    14 uur geleden
    Oh ja? Ze worden nog steeds gegeven hoor. Waar staat dat het verboden is dan?
    14 uur geleden
    Is het al
    6 dagen geleden 4
    De FNV kan beter zich zelf opheffen. Kost het ons geen geld meer. Ze hebben al die jaren ook gewoon mee gewaaid met die Harry potter en Pinokio. Dus ook landverraders in mij ogen. FNV is er alleen voor het geld niet meer en niet minder.
    4 dagen geleden 1
    Ik kijk elke maand na die dikke lijn van mij netto totaal bedrag wat ik over hou. En door de jaren heen is het er niet meer door geworden, alleen maar minder. Simple redenering toch? Wijsneus 😑
    5 dagen geleden 1
    Als je geen lid bent band een bond kost de FNV je niks.  Maar de volgende cao loonsverhoging accepteer jij niet neem ik aan ?
    2 dagen geleden
    Ferrie Vd Vorst dat zou juist een reden moeten zijn om je te vereninging. Want dat geld wat jij mist blijft bij joun werkgever in de zak zitten.
    14 uur geleden
    1 week geleden 3
    Ik wil geen vaste uren, ik wil geen vast rooster, ik bepaal lekker zelf waar en wanneer ik werk. 0 uur via uitzendbureau, betaling volgens vvt cao plus een bonus zodat ik meer krijg dan collega’s in de instelling waar ik bijspring👍🏻👍🏻
    2 dagen geleden
    daarom de pest aan die 0 uren contracten. Bepaal jij lekker zelf wanneer je werkt en de rest kan de rotzooi opruimen
    1 week geleden
    Eva Krimpen yep. Goede combi met gezin&huishouding en fulltime studie.
    1 week geleden
    Dat is jou keuze.
    2 dagen geleden
    Bea Goudbeek Ja met het feit dat er in de zorg flink personeels tekort is, kan ik lekker mijn eigen werktijden bepalen en verdien zo ook nog eens meer. Jij zou net zo slim moeten zijn... 😂😂😂😂
    1 week geleden 2
    Nul uren contract heb ik gehad toen ik net van school afkwam. Was toen leuk. Ik woonde nog thuis dus geen vaste lasten. En toch werk. Vervolgens op zoek gegaan naar een vaste baan. Je moet met zo'n contract inderdaad goed op jezelf passen. Als het aan de werkgevr lag werkte ik 24/7. Dus als ik geen zin had om in te vallen zei ik dat ik niet kon. Ze mogen het niet nachecken en het is ook wel een keer klaar met invallen. Ook ik heb rust nodig.
    Dus nuluren contract zou een tijdelijke oplossing moeten zijn. Als de werkgever je langere tijd geregeld inzet kun je best een meeruren contract gaan eisen.
    5 dagen geleden 3
    Klopt. En als ik al 4 dagen heb gewerkt dan vind ik het wel welletjes met werken en zeg ik nee als ze voor dag nummer 5 vragen. En dan ga ik lekker in denzon zitten 😋
    5 dagen geleden 1
    Niet kunnen is een groot begrip. Wanneer jij het belangrijk vind om in de zon te zitten dan te werken kun je al zeggen dat je niet kan. Flexibel zijn hoort immers twee kanten te komen .
    3 dagen geleden
    Op zulke werknemers zitten de goede werkgevers echt te wachten.
    1 week geleden 1
    Heel simpel: als je geen nul-urencontract wilt afsluiten dan doe je dat niet. Doe je dat wel dan achteraf niet gaan klagen. Zo heeft de bond ook weer minder werk en kan met minder personeel toe.
    1 week geleden 6
    Jacco Bloemers wauw. Gewoon wauw....maar om de reden dat je beter wakker kunt worden in 2018. Wauw. Wat loop jij ver achter op de realiteit.
    1 week geleden 5
    Of het wordt het je opgelegd. Niet iedereen heeft zo'n grote keuzevrijheid.
    1 week geleden 3
    Je helm zit te strak man :o
    1 week geleden 2
    Rij voorzichtig.
    1 week geleden 2
    Jullie denken ook dat er zoveel mensen voor hun lol als uitzendkracht werken in onze maatschappij?
    1 week geleden
    We leven klaarblijkelijk in een parallel universum Cynthia
    1 week geleden
    Tuurlijk wel Patrycja. Je leven is maakbaar.
    1 week geleden
    Niks: het is een Shoei. Dat is hetzelfde als met goed personeel: het kost wat meer maar je hebt het wel direct goed voor elkaar.
    1 week geleden
    Ik zie niet in waarom mensen daar geen lol uithalen. En anders: gewoon niet doen, lijkt mij.
    1 week geleden
    Hoezo??, Jaco heeft gelijk, als je geen nul uren contract wil hoef je niet te tekenen, dan zoek je gewoon verder naar een ander baantje, meeste mensen zijn gewoon bang voor hun " baas", dat is nu net niet wat je moet laten gebeuren dat je word geïntimideerd, je hebt meer rechten als je denkt😉
    2 dagen geleden
    ‘Bijvoorbeeld door jou minder te betalen dan je collega’s’ Er is een klein tegenargument: omdat dit mag. Je werkgevers doet niets illegaal. Bovendien: je staat er zelf bij, je zou er ook wat aan kunnen doen.
    1 dag geleden
    Zou wel van die wet werk en zekerheid af willen
    Zit nu weer noodgedwongen 6 maanden thuis
    En op mijn leeftijd vind echt niet zo gauw ander werk
    4 dagen geleden
    Trap er nooit in ik ken een groot schoonmaakbedrijf in Rotterdam die sluiten deze contracten af en schrijven hun medewerkers met deze contracten in en uit dienst per opdracht en betalen xo zo goed als geen pensioenpremie. Dat betekend dat medewerkers met deze contracten bijna, gêen pensioen op bouwen.
    1 week geleden
    Nul-uren contract zou ik nooit doen is een vrijkaart voor de werkgever. Volgens mij ooit verzonnen door de PVDA heeft hun ook een groot vertrek van de kiezers gekost. Is een lachertje.
    6 dagen geleden
    Met een nul uren contract kan hij je regelmatig uit dienst schrijven zodat je ook geen pensioen op bouwt ik kan er voorbeelden van geven in de schoonmaak maffia is dat normaal
  • 1 week geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Sluwe bedrijven komen nu nog weg met het opzetten van internationale constructies waardoor ze werkers kunnen uitbuiten en misbruiken. En waardoor oneerlijke concurrentie op loonkosten mogelijk wordt gemaakt. In Europa wordt gesproken over de oprichting van een Europese arbeidsinspectie (ELA). De FNV was vorige week in Brussel om vrachtwagenchauffeurs bij te staan in hun strijd tegen uitbuiting. Wij willen dat vakbonden een belangrijke rol krijgen bij de oprichting en uitvoering van ELA, want misbruik door sluwe werkgevers moet stoppen!
    Europese arbeidsinspectie moet uitbuiting werkers stoppen
    1 week geleden 12
    Veel te laat half Europa is overspoeld met met van alles en nog wat.
    En die zaagsel koppen in Brussel laten alles maar gebeuren.
    Bijv goedkope chauffeurs door middel van witte platen constructies en de bazen maar lachen en de Nederlandse chauffeur mag een rondje om de kerk rijden.
    Nee die EU heeft veel kapot gemaakt.
    1 week geleden 2
    Ik denk dat het nooit te laat is om iets te doen.
    1 week geleden 1
    En dus maar niks doen Teo?
    1 week geleden 1
    Dit heeft al veel te lang geduurd.
    1 week geleden
    Iets doen duurt hier altijd een paar jaar. Behalve ons geld afpakken dat is zo geregeld.
    1 week geleden
    De sloot dempen als de koe al verdronken is
    1 week geleden 11
    Niet alleen bedrijven maken zig hier schuldig aan ook gemeentes creëren dit soort constructiet. Door middel van bijstand gerechtigden in te zetten met behoud van uitkering en dat noemen ze dan vrijwilligers maar ze mogen niet weigeren wand dan hebben ze kans dat hun uitkering bevroren word . Dit gebeurt bvb bij post nl en zijn sommige gemeentes van plan in de huishoudelijke hulp of vezorging (WMO)  Dus denk dat het een structureel probleem is in Nederland
    1 week geleden 3
    Daar hebben we een zeer actueel woord voor, slavernij heet dat
    1 week geleden 2
    Heb een bedrijf gekend waar men dat deed.. Gewoon na 3 maanden werken voor je uitkering kon je gewoon gaan.. De gemeente deed niks.. Uwv ook niet..gouden bergen beloven eerst en dan was je weer terug bij af
    1 week geleden 2
    En daar moeten we dus samen de strijd tegen aangaan. Samen een sterke vakbond vormen.
    1 week geleden 1
    Henry van Meer het klopt wat je zegt dit zijn 1 van de constructies .vaak is het dan ook zo als je dat doet en je hebt dan uwv opgebouwd om uit de bijstand te komen dat je dan bij uwv minder heb dan het wet. min inkomen en dan ben je weer genoodzaakt om aanvulling aan te vragen bij de gemeente .
    1 week geleden 1
    Alleen is de vakbond zelf helaas een partij geworden dat helaas een kleur heeft te bekennen. Vraag ze maar eens wat voor vergaande afspraken ze al gemaakt hebben met het VNO-NCW wat betreft de pensioenen
    1 week geleden
    Hans van Schooten daar ben ik het niet mee eens want je mag best weten ik ben een actief lid en ben bezig samen met 4 bestuurders om de wmo in twente te verbeteren / hervormen . wij hebben met elkaar nooit over onze eigen politieke voorkeur .en het maakt niet uit welke partij we tegen over ons hebben kwa gemeente .
    1 week geleden
    André van der Meer eens want samen staan we sterk :)
    1 week geleden 6
    Tsja als degene die jou representeert in Brussel een commissaris functie bekleed a 50.000€ per jaar bij een sluwe firma die de mazen opzoekt, tsja wat moet je dan nog anders dan de moed laten zakken .
    1 week geleden Wow366
    yup:)
    1 week geleden 3
    Het stof van je schoenen schudden, je moed oppakken, lotgenoten opzoeken, je organiseren en laten zien hoe het wel moet.
    1 week geleden 2
    Als Belgische vakbondslid ben ik nauw betrokken met de uitbuiting die nu gebeurd! Ik zie dat heel veel leden angst hebben om te reageren en ook niet goed beseffen wat er aan het gebeuren is! Wat ik wel zie is dat de groei langzaam aan toeneemt, beetje te laat maar nu kunnen we nog reageren en we mogen de hoop niet opgeven! Onze vakbond ABVV-BTB gaat massaal naar Straatsburg dinsdag om de rust en rijtijden in de transport voor vrachtwagens, autobus, autocar te verdedigen en niet wat Europa wilt! 21 dagen rijden, 48u rust met mogelijk in cabine, dit wilt zeggen maanden van huis bij de vrachtwagens. Bij bussen 12 dagen, 2x per week 16u. Moeten we wachten zoals er een ongeval gebeurde in Sierre met zoveel doden voordat er reactie komt? Neen, reageer nu! 💪🏻👊🏻👍🏼
    1 week geleden 1
    Joop Koenders zullen we doen! 💪🏻👍🏼😉
    1 week geleden 1
    Angelo Bruyninckx doe jullie best
    1 week geleden
    Je broek😋
    1 week geleden 6
    Het is heel gemakkelijk om af te geven om af te geven op oude voormannen/voorvrouwen van het FNV, wat blijft is een internationaal probleem: onderzoek toont aan dat overal in de wereld werknemersrechten afnemen zodra er een mindere organisatiegraad is bij vakbonden. Is de organisatiegraad sterker, zijn ook de arbeidsvoorwaarden beter. Dus nogmaals: wanneer gaan jullie die sterke organisatie oprichten die het wel goed doet?
    1 week geleden 2
    Ook binnen het huidige FNV is men niet bepaald juichend over mensen als Jongerius of Kok. Maar de vakbond: dat zijn de leden!
    1 week geleden
    Robin Robin Hoe zou die structuur er dan uit moeten zien? Geen ledenparlement? Geen sectorraden? Hoe ziet het bedrijfskaderwerk er dan uit?
    1 week geleden
    Peter Maas Dan moeten leden zich meer bereidheid tot actie tonen. Dat is een probleem waar bestuurders vaak tegenaan lopen. Sommige leden zeggen wel veel, maar zijn onzichtbaar als het erop aankomt.
    1 week geleden
    Ja André de vakbond zijn de leden maar als die leden vinden dat ze 10 tot 15% te weinig verdienen wat notabene door eigen onderzoek is aangetoond en dat bestuurders dan zeggen dat dit toch niet haalbaar is,wat moet je dan?
    1 week geleden
    Dat gebeurd pas als de werknemer vertrouwen krijgt in de vakcentrales. En op dit moment is het gebakken lucht. Er zijn genoeg vakbondsleden die wel willen. Maar door de structuur van de bond kom je geen reet verder.
    1 week geleden
    André van der Meer de FNV heeft een slechte naam tegenwoordig.
    Het zou wijs zijn dat de leden die het anders willen zich zouden afsplitsen samen met bestuurders die dat ook duidelijk willen en een nieuwe vakbond of organisatie starten. Ik ben het volledig met u eens dat hoe minder georganiseerde tegenstand hoe slechter het word wat arbeidsrecht lonen en arbeidsomstandigheden betreft 👍
    1 week geleden 5
    iMijn vader was meer dan 25 jaar lid. Toen hij jullie nodig had,lieten jullie m barsten. Hij heeft meteen opgezegd en dat speldje weggeflikkert
    1 week geleden
    Oke mensen, wanneer gaan jullie dan die sterke vakbond vormen? En waar gaan jullie die huisvesten?
    1 week geleden
    Ik heb hetzelfde gehad marcel, en kijk naar onze pensioenen, kijk naar mevrouw joncherius die liet het allemaal gebeuren omwille van een mooi baantje in brussel, het word tijd voor een geheel andere vakbeweging een vakbeweging voor de mensen waar het om gaat en die niet in geldverslindende gebouwen zijn gehuisvest zoals het FNV
    1 week geleden
    Henny, de FNV heeft zich geconcentreerd in een groter kantoor bij Utrecht.
    Daardoor konden oude kantoren elders in het land worden afgestoten. Per saldo is dat enkele grote gebouw goedkoper. Verder eens dat belangenbehartiging de kern van de vakbond is.
    En waar dat fout gaat, moet je je stem verheffen.
    1 week geleden
    Helemaal met je eens Henny
    1 week geleden
    Dat speldje had hij bij het bestuur in hun reet moeten rammen. Ze zijn net zo erg als Brussel.
    1 week geleden 3
    Hehe Europa wordt een keertje wakker sjongejonge jonge dat wordt een keer tijd dat die ambtenaren in Brussel een keer wakker worden dan betalen we nu belasting voor schaf Nederland alsjeblieft af en vroeg alles onder in Europa niet dat het dan beter wordt maar qua regelgeving mis misschien wel
    1 week geleden
    Wij Schootense wel wakker van het evenveel samen sterk schouder aan schouder is een kwestie van de lange adem
    1 week geleden
    Die worden niet wakker!!! Die pakken elke dag hun vergoeding. Die hebben ze nodig om hun tweede huis af te betalen.
    1 week geleden 2
    Te laat oprotten jullie illusies. Het Nederlands Volk moet gewoon zelf keer alles plat gooie net zoals die Franse dat doen. Jullie bullshit hebben alleen maar leugens gebracht. Jullie geloofwaardigheid is helemaal weg bij het Volk. En dat alleen maar om het geld stelletje hypocriete honden dat jullie zijn bah bah 😠
    1 week geleden
    Hypocriete honden heb ik nog nooit gezien😄 Maar de strekking is duidelijk.
    1 week geleden 2
    Oud moet eruit en na je handtekening nieuw erin!!! Controleer dat eens , het UWV heeft zijn goedkeuring gegeven maar na controle ho maar. Werkgevers kunnen doen wat ze willen om van oude werknemers af te komen.
    1 week geleden 1
    opdoeken die EU...het idee was goed...maar van de uitvoering komt niets terecht...de salarissen dalen het snelst in nederland van heel europa. fijn hoor.
    1 week geleden
    in nederland ook, vooral sinds de invoering van de participatiewet. honderdduizenden mensen in de bijstand moeten gratis en onder dwang werken bij bedrijven....ik was er eentje van..en mijn vrouw ook...in een bedrijf die daar voor 550 betaalde mensen heeft ontslagen en vervangen door mensen in de bijstand...met hulp vd gemeente den haag. slavernij heet dat in het europees wetboek....werk waar een cao loon tegenover hoort te staan mag niet onder dwang gedaan worden...dan heet t slavernij. kijk naar postnl...maar ook bij de distributiecentra van jumbo, a heijn etc...idem dito...of al die schijn contracten. het is in heel Europa een zooitje. Maar uit onderzoek kwam dat in Nederland de salarissen het meest daalden van Europa. het gaat dan om een baan die je begint als je in dienst komt...de salarissen worden steeds lager. Misschien dat nu met de schaarste op de arbeidsmarkt dat er wat gaat veranderen...maar bv 50 plussers komen nog steeds amper aan het werk...men haalt liever goedkope oost europeanen....lekker met nul uur contracten 50-60 laten werken en 20-30 uur uitbetalen...niemand die t kan controleren. maar mijn oost europese buren hebben t zelf laten zien wat ze betaald kregen...925 euro voor 6 dagen per week werken van 7 tot 18.00 of langer...uitbuiting dus.
    1 week geleden
    Weet ik nog niet zo. Zal best in de cijfers. In Portugal wordt men gewoon uitgebuit.
    1 week geleden 1
    Als chauffeur rij ik naar Groningen en mag een lunch declareren voor 12 euro. Lange rit. Rij ik naar Brussel... een uur minder. Mag ik bijna het dubbele declareren. Klopt geen reet van. En de bijstandsmoeder in Nederland mag op een houtje bijten. Rot op met je EU. Zonder Brussel varen wij als Hollanders ook wel. Eerst wilden de Belgen niets met Nederland te maken hebben. Dus afscheiden. Nu willen de Belgen zonder de Walen door het leven gaan. Krijgen we nu een deelstaatje die niets met een ander te maken wil hebben. Maar uiteindelijk het voor het zeggen wil hebben in het Europa. Ga friet bakken. En steek de vik in de Wetstraat. Kapitalistische oplichters.
  • 1 week geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    'Hou eens op met jong en oud tegen elkaar op te zetten', aldus twee vertegenwoordigers van FNV Jong en de ANBO.
    Lezenswaardig.
    ‘Oud en jong staan helemaal niet zo tegenover elkaar in het pensioendebat’
    1 week geleden 4
    Ik vind dat het niet nodig is om oud tegen jong op te zetten of andersom .Dit gebeurt vaak door dat politieke partijen zoals 55 + alleen maar de pot willen leeg trekken voor de gepensioneerden . Echter kan dit nooit gebeuren omdat er altijd meer in moet komen dan er uit te laten vloeien .pensioen fondsen weten ook dat ze de premies niet non stop kunnen laten stijgen .en ze houden degelijk rekening met de baby boemers daarom blijft de mateging wel gehandhaafd met pensioen gerechtigde want een andere mogelijkheid is er niet .daarom is het nutteloos om oud tegen jong op te zetten of andersom
    1 week geleden 4
    En wanneer gaat Den Haag de eens ‘geleende’ 32 miljard terug storten in de ABP-pot? Dan kunnen de gepensioneerden er ook eens wat bij krijgen.
    1 week geleden 3
    Waar is die 20 miljard gebleven die uit de pensioen pot is gestolen?
    1 week geleden 3
    Het is wel ‘n ietsiepietsie meer dan 20 miljard. En van de biefstuksocialist die dat op z’n geweten heeft hoor je niets meer. Die renteniert lekker.
    1 week geleden 2
    Bij de grootste graaiers in Den Haag 🤨Martin. Zogenaamd voor de burgers en economie. 😏🤑
    1 week geleden 1
    Weg voor altijd
    1 dag geleden 1
    Precies Martin Janssen. Die babyboomers wassen nu hun handjes in onschuld en geven ze niet thuis.
    1 week geleden 1
    Lubbers toch?
    1 week geleden 1
    Door Lubbers (CDA)en Kok (PVDA) uitgegeven, samen met veel aardgasbaten, aan allerlei foute regimes in Afrika, toen werkte de politieke correctheid ook al niet.
    1 week geleden 1
    @Jan, gasbaten zijn uitgegeven aan te ruime sociale zekerheid. We hadden deze net als Noorwegen in een fonds kunnen storten. Maar de babyboomers wouden riante sociale voorzieningen zonder te veel voor moeten betalen.  https://nl.m.wikiped...ollandse_ziekte_(economie)
    1 week geleden
    Welke 20 miljard.
    1 week geleden 1
    Dat jongeren de rekening mogen betalen is zo goed als zeker. Er zijn over 15 jaar simpelweg veel meer gepensioneerde als nu. De aow was ingevoerd voor mensen die niet konden sparen om ooit te stoppen met werken tegenwoordig krijgt iedereen het. Wat is er mis om te sparen in je leven voor je ouwe dag? Vroeger kreeg je met veel vermogen ook geen of minder aow!  Als jemand van 40 zijn baan verliest moet hij ook zijn eigen vermogen aan spreken waarom moet iemand met een vermogen van een halfmiljoen tijdens zijn pensioen alleen maar rijker worden ?
    1 week geleden 1
    Henk Olijve, onze zoon ook... oké niet met 15, maar met 16 jaar. 4dagen werken, 1 dag naar school. Als ik de voorspelling moet geloven, moet hij door tot 70...dus 54 jaar werken! Maar dat schijnt sommige ouderen niks te interesseren.
    1 week geleden 1
    Henk Olijve netzoveel als 40 jaar terug. Vroeger begon ook lang niet iedereen met 15. Tegenwoordig zijn er ook genoeg jongeren die met 15 beginnen met een werk leer traject. Dat is verglijkbaar met de ouderwetse vakscholen binnen een bedrijf zelf.  Fysiek is het werk mischien lichter geworden maar de werkdruk is wel gigantisch gestegen.
    1 week geleden
    Petra Koets als je zoon nu 16 is dan mag hij door tot 72 volgend het huidige stelsel. Dat maakt de ouderen idd niet uit. Die zien liever zich zelf met 60 stoppen waardoor een gigantische schuld achterblijft en de jongere generaties nog langer door moeten om de staats schuld af telossen
    1 week geleden
    Kan mijn half miljoen niet vinden? Kun je helpen? 😂😂😂
    1 week geleden
    Hoeveel van de jongeren zijn met 15 jaar begonnen met werken? Moet iemand dan 52 jaar werken? En dan heb ik niet over een katoorbaan.
    1 week geleden
    ik ook niet Bert Schimmel, maar volgens mij heeft die het niet door hoe het werkt.
    Trouwens kunnen we de premie van de vut nog terug krijgen???
    1 week geleden
    1 week geleden
    Waarom moeten we ons altijd gek laten maken door overheid ???????
    1 week geleden
    Zijn we.de laatste jaren door onze roeptoeter Premier Rutte van de VVD. Systeem na systeem wordt dóór dit kabinet afgebroken.
    1 week geleden
    Idd zeker door de idioten van 50+. Niet intrappen Mensen
    1 dag geleden
    Pas als de georganiseerde bejaardenclubs hun excuses aanbieden voor het wanbeleid van na de oorlog, nou goed?
    1 week geleden
    In Dales is er mee begonnen, Daarna Ruud Lubbers en Onno Ruding. Neef Hub wie is die biefstukssocialist? Wie doet er aangifte?
    1 week geleden
    Het hoeft niet zo te zijn dat de jongeren een (te groot) deel van de kosten van het pensioen van de ouderen voor hun rekening moeten nemen. Er worden al tijden plannen gemaakt om jongeren de mogelijkheid te geven zichzelf voor hun pensioen te verzekeren tegen voorwaarden die ze zelf op kunnen stellen. Dit gaat veel te langzaam. Dit kan sneller ingevoerd worden waarmee het pensioen voor jongeren tegen hun eigen wensen zeker gesteld kan worden. Ouderen dienen echter hun pensioen, waar ze vele jaren voor gewerkt en geld voor hebben afgestaan, gewoon uitbetaald te krijgen. Dat daar een gat tussen kan zitten begrijp ik ook. E.e.a. zou mogelijk een extra belasting voor jongeren kunnen zijn. De oplossing is de geldpot van €1.300.000.000,- (dertienhondermiljard) die dommerwijze naar Brussel is overgedaan. Het geld wat jongeren dan niet hoeven op te brengen en ouderen toch uitgekeerd moeten krijgen kan uit deze geldpot worden gehaald. Het is immers zo dat gaandeweg een generatie ontstaat die zijn zaakjes zelf voor elkaar heeft door zelf verzekerd te zijn. Die hoeft geen geld uit deze grote geldpot. En ouderen die het geld wel nodig hebben sterven gaande weg uit. De geldpot van €1.300.000.000,- kan opgesoupeerd zijn op het moment dat jongeren van hun eigen verzekering gebruik gaan maken en ouderen uitgestorven zijn. Er is geen enkele reden dan nog geld ergens in een potje te hebben staan.
    1 week geleden 3
    Geld naar Brussel met dank aan Jette Kleinsma-PvdA, die partij die zoveel kritiek heeft op het beleid waar ze eerst zelf voor gestemd hebben....
    1 week geleden 3
    Dat geeft exact aan wat voor Partij dit is Jan.
    22 uur geleden
    Wat bedoel je? Ik heb het een aantal keren over dertienhonderdmiljard. Dat zal het dus niet zijn. Maar ik ben nu wel geïnteresseerd in wat jij ziet.
    1 dag geleden
    Ik zie dertienhonderd miljoen staan hoor. Of wel 1,3 miljard.....
    1 week geleden
    Deze mensen hebben ook al hun hele werkzame leven ingelegd voor hun pensioen en ben niet bang dat de huidige jongeren iets tekort komen want er is kapitaal genoeg in de fondsen
    1 week geleden
    Vroeger ja Martin Janssen vroeger werd er niet getornd aan de pensioenfondsen. Het geld dat was ingelegd bleef van de werknemers en werd niet mee gesjoemeld door het kabinet. Als het huidige kabinet die hierboven genoemde 32 miljard euro met 4% rente maal het aantal.jaren terugbetaald aan de pensioenfondsen heb je het probleem al voor 99% 'opgelost. De andere 1 % is dat de kabinet zich niet meer met de pensioenfondsen bemoeit en de E.U al helemaal niet
    1 week geleden
    Daar heb je 50+ sprookje weer. Er is meer beloofd dan in de pot zit. Dat is het gehele probleem. Maar stel dat in het beste geval dat wel is, kunnen we in de toekomst na indexeren. Maar stel dat dit juist niet is,dan indexeren we nu en straks moeten we op jongeren enorm korten. En degene die hiervoor aansprakelijk was, zijn met het geld vandoor gegaan. Ik dacht dat ouderen riepen dat ze vroeger voor alles spaarden . Maar hier heb je geld niet, maar ze willen wel deze alvast uitgeven
  • 1 week geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Ook werkgevers willen samen met ons afspraken maken over Eerlijk stoppen met werken. Alle werknemers fit naar de finish!
    Koolmees: Zet de eerste stap. Bevries de AOW-leeftijd op 66 jaar. Kijk op fnv.nl/aowop66 Wouter Koolmees #AOWop66
    Ook werkgevers willen samen met ons afspraken maken over Eerlijk stopp
    1 week geleden 56
    Gewoon 65 en geen dag langer of 40 dienstjaren. Wel langer mogen doorwerken maar ziek worden mag niet meer. Met wvp+ en verzuimbureau's ( niet gecertficeerd)die de grond uitschieten en waarbij een "verzuimcoach" wel even bepaald of je wel of niet ziek bent. En mocht je toch langer ziek zijn dan kan je met je 65 ste nog even de bijstand in ook al heb je je hele leven gewerkt.
    Stop nu gewoon eens met concessies...
    1 week geleden 8
    Martin Janssen hoe eerder mensen met pensioen kunnen hoe eerder er doorstroming is voor jongere mensen, zo werkte het al jaren goed, en nu ineens werkt dat niet meer, vergrijzing word zo in de hand geholpen want ouderen moeten blijven werken, en de werkeloosheid onder de jongeren stijgt, zijn ze in den Haag echt zo dom🙄🙄🙄
    1 week geleden 7
    Martin Janssen De verhoging van de AOW leeftijd is te snel doorgevoerd, zonder goed na te denken over de consequenties. Er zullen beroepsgroepen zijn waar dit mogelijk is, maar even zo goed zullen er mensen zin die dit niet gaan halen.De levensverwachting stijgt, maar de kwaliteit van leven niet. Mensen slijten nog net zo hard als vroeger, al zijn arbeidsomstandigheden t.o.v. vroeger aanzienlijk verbeterd. Maar voor de zware beroepen zal het een probleem zijn om langer door te werken. De enige oplossing is, dat mensen beter gaan nadenken over loopbaanplanning en het besef gaat doordringen dat je voortijdig ander werk moet gaan doen. Omscholing e.d. Dit komt voor een hele generatie te laat, maar toekomstige generaties moeten hier rekening mee gaan houden. M.a.w. voer het geleidelijker in. Smeer het uit over een langere periode. En inderdaad, wie gaat dat betalen...? Dat geld is er wel, maar waar wil je het aan uitgeven ? Afschaffing van dividend belasting ? Het zal een groot verschil zijn of er een socialistische regering zit, of een neoliberale...
    1 week geleden 7
    He Willem je hebt gelijk alleen zal het niet doorgaan we zullen moeten werken tot we er bij neervallen en idd de verzuimbureau,s schieten de grond uit met onbekwame mensen die tegen jou zeggen dat je door moet werken
    1 week geleden 6
    Ik persoonlijk denk dat er geld genoeg is geweest, maar onze regering heeft jarenang voor Sinterklaas gespeeld, over de hele wereld wilde Nederland het beste jongetje zijn en kijk eens wat de EU ons tot nu toe gekost heeft en Griekenland en de crimminelen die onder de vluchtelingen zitten, het crisus probleem is ook door ons belastng geld betaald en niemand is ter vantwoording geroepen, de geldvolwen zijn alleen nog maar rijker geworden, nu de crisus voornbij is, wordt weer het geld over de balk gesmeten. Waarom moeten de defensie uitgave stijgen omdat Trumph dat zegt, komt goed uit voor de oorlogsindusrie in zijn land, wanneer wordenn we toch eens eindelijk wakker.
    1 week geleden 5
    Martin Jansen, wie betaalt jou om hier te reageren?
    1 week geleden 3
    Vraag ze ook eens naar vergaande plannen omtrent het pensioen! Daar wordt ook niemand beter van, daar heeft het FNV nog veel over uit te leggen. Maar dat doen ze waarschijnlijk zodra het rond is toch!!!
    1 week geleden 2
    Martin Janssen hëel simpel minder geld aan ontwikkeling geven
    1 week geleden 1
    En hoe gaan we de stijging van de AOW kosten betalen? De premie mag niet omhoog en belastingen ook niet. Wat misschien wel de oplossing is,is om AOW te fiscalisering.
    1 week geleden
    Hein Beugels . Jij hebt helemaal gelijk.
    1 week geleden
    @Ron, jammer dat je niet hebt verdiept,in de financiering van AOW. Had ik van je verwacht, gezien rest van je antwoord. Ik ben voorstander van AOW leeftijd op 68 jaar te zetten en deze 50 jaar te bevriezen. Zo voorkom je scheve gezichten,dat ouderen van nu tot 66 werken en jongeren tot 68 moeten. Je zou AOW premie sector afhankelijk kunnen maken. Die sectoren mogen eerder met aow maar betalen ook meer. Ergste vind ik dat dit niet had gehoeven. Hadden we net als Noorwegen geld ineen fonds gedaan ipv deze aan sociale zekerheid te verspillen hadden nu we geen probleem gehad. En nu wil zelfde generatie ook nog de lusten om op tijd te kunnen stoppen en de rekening door te schuiven. Daar pas ik voor.
    1 week geleden 35
    Gewoon de handtekening van Jongerius ongedaan maken, dus de AOW leeftijd terugdraaien op 65 jaar!!! Dat hoort de inzet te zijn van de FNV. Daarnaast de VUT regeling opnieuw invoeren.
    1 week geleden 6
    Beste Martin Janssen. Dit kun je gaan betalen door Niet de dividend belasting af te schaffen Niet meer , maar minder geld.naar de E.U te doen .Eerste en Tweede kamer leden te verminderen, naar 125 leden i.p.v 225, belastingen voor de rijken te verhogen, wachtgeld terugschroeven van 4 jaar naar 6 weken en geen geld over de brug
    gooien bij aanbestedingen van het rijk , enzovoort enzovoort,
    Wórdt voor.miljarden geld door de schoorsteen gejaagd.. Dit is nog maar het topje van de ijsberg. Kan nog uren zo doorgaan.
    Wordt.tijd dat het kabinet eerst na gaat denken voordat ze iets roepen en doorvoeren.
    1 week geleden 4
    Martin Janssen https://www.trouw.nl...nkelen~a4cf7496/
    1 week geleden 1
    Ik stel voor dat je eerst een gedegen onderzoek gaat doen, ipv het napraten van wat de neoliberalisten je willen doen geloven.
    1 week geleden
    En hoe gaat u de AOW betalen, zonder de rekening bij anderen neer te leggen?
    1 week geleden 27
    Pensioenfondsen hebben miljarden op de plank liggen. Ons geld.
    65 ,65 ,65, 65, 65. Vraag je leden maar wat ze willen. Dat moet je inzet zijn. Daar moet je voor opkomen en hun belangen behartigen.
    1 week geleden FNV Vakbond 2
    Hai Mila, Heb je voor mij je lidnummer? Dan kan ik je in contact brengen met de juiste personen.  Groeten, Suzanna, FNV Webcare
    1 week geleden FNV Vakbond
    Ik heb je onderstaand bericht gisteren gestuurd, maar nog geen reactie van jou ontvangen: Hai Mila, Heb je voor mij je lidnummer? Dan kan ik je in contact brengen met de juiste personen. Groeten, Suzanna, FNV Webcare
    1 week geleden 6
    FNV Vakbond kan de vakbond hier niet algemeen op antwoorden. Mijn man is ook lid en die is daar ook niet van op de hoogte.
    Reacties op facebook laat zien dat er meer leden hiervan niets afweten. Maar neemt niet weg dat de meeste leden de AOW leeftijd verlaagd willen hebben naar 65. Dat bevriezen op 66 na uitleg toch nog een verhoging betekent maar dan langzaam naar 67+ .Het wordt doorgeschoven naar de toekomstige generaties AOW ers... De discussie zal dan wederom weer losbarsten over de levensverwachting etc. Dat wil je toch niet jullie leden aandoen?Terwijl we die koppeling juist los moeten laten en de gezondheid de prioriteit moeten geven. Hoe ouder je wordt hoe zwaarder het werken wordt, 2/3 van de 65 + is chronisch ziek, toename levensverwachting afname gezondheid etc. Dus FNV wordt wakker en ga voor 65 wat jullie ook tegen Mila zullen zeggen het geldt voor een heleboel leden!
    1 week geleden 3
    fnv beetje wegkwijt laatste tijd. ....
    1 week geleden 3
    FNV Vakbond, gelieve de gegevens van de juiste persoon hier te delen. Ik weet zeker dat veel mensen daarbij geholpen zijn.
    1 week geleden 1
    Weet van niks
    1 week geleden 1
    Suzanna van FNV webcare, wat ben je stil geworden!
    1 week geleden 1
    Ik wist dit ook niet. Ik vind ook dat ze de leden moeten raadplegen.
    1 week geleden 1
    Ik niet in elk geval......
    1 week geleden 1
    Idd ze moeten luisteren naar de leden. Wat is niet snap eerst 65 en 9 mnd nu bevriezen op 66. Wisten de leden dit?
    1 week geleden 21
    Hoe ver willen ze gaan met leeftijd ? Het moet toch niet zo zijn dat je met je rolator of rolstoel op het werk moet komen omdat je lichaam zo versleten is van het zware werk wat je jaren lang hebt uitgehouden .Is dat jou beloning hier in nederland dat als je eindelijk met pensioen kan maar er niet meer van kan genieten omdat je lichaam af is en met een klein pensioen de laan uit word gestuurd omdat de pensioen fondsen wel zorgen dat je minder pensioen krijgt waar je recht op zou moeten hebben .Diegene die de pensioenfondsen van ons beheren zorgen wel dat zij zelf financieel goed verzorgt worden over de ruggen van hard werkende mensen die uiteindelijk met veel te weinig pensioen hun oude dagen moeten slijten ziekenhuis in ziekenhuis uit .
    1 week geleden 3
    Jaah en dat geeft mij nog geen garantie dat ik straks datgene krijg waar ik recht op heb volgens de berekeningen .Omdat de mensen die de pensioenfonds beheren hun eigen zakken vullen .Ik ben nu 53 maar vraag mij af of ik überhaupt het wel vol kan houden tot aan mijn pensioen leeftijd .Ik werk in de zorg en het werk wat ik doe is altijd al ondergewaardeerd en onderbetaald voor wat je allemaal moet doen .Ik heb in 2016 diagnose baarmoederhalskanker gekregen .In januari 2018 ben ik weer begonnen om op therapeutische basis aan het werk te gaan .Deze maand voor het eerst weer twee dagen aan het werk gegaan .Ik weet niet of ik überhaupt dit werk wel zou kunnen volhouden met mijn huidige lichamelijke toestand .Want hoogstwaarschijnlijk zal ik nooit weer dat uithoudingsvermogen krijgen als voor mijn ziekte periode .Herstel gaat tot nu toe vooruit maar traag .Ik zou een feestje geven als ik vroeger met pensioen zou kunnen zonder al te weinig financiële korting .
    1 week geleden 2
    Je weet dat 50+ eigenlijk te veel pensioen krijgen jaren lang hebben jullie geen pensioen afdracht betaald dat vonden jullie prima omdat je netto meer over hield,...
    1 week geleden 2
    @Gerda, u bent te jong om pensioen te laten vervroegen. Meeste regelementen zeggen AOW datum minus vijf jaar. Maar u vibdt normaal dat anderen uw pensioen gaan betalen? Vuistregel is dat je iedere jaar dat je erderv met pensioen gaat, 7% er af gaat.
    1 week geleden 1
    Ralph Holtkamp ik werk vanaf mijn 18e en heb altijd voor mijn pensoein betaalt. Elke maand weer, al 39 jaar lang. Dus waar haal je die onzin vandaan. Het gaat hier om de aow, niet over de pensioenen. Je leest niet, dat blijkt wel. Daarnaast ben ik nog van een generatie die vanaf zijn 25e pensioen opbouwde, en heb dus 7 jaar betaalt, zonder er zelf wijzer van te worden. Denk eens na voordat je wat schrijft. Je geeft alleen maar blijk van vooringenomenheid.
    1 week geleden
    Ron Doorn wie begint er over haar pensioen fondesen ? Dat is volgens mij nog steeds Gerda van duren. Ik reageren alleen op haar. Moeilijk he begrijpendlezen ?  Wanneer jij idd 39 lang betaald hebt dat heb jij ook 39 jaar opgebouwd ook over de eerste 7jaar.  Maar die eerste jaren heb jij nooit afgedragen voor je pensioen  Daarnaast heb jij van die 39 jaar ook de periode van 20 jaar premieloosheid mee gemaakt. Maar wie begint er nu ook weer over zijn pensioen ipv aow 🙄. Voor je eigen aow betaal je namelijk geen premie voor je zelf maar om de huidige AOW’ers te betalen
    1 week geleden
    Ralph Holtkamp Feitenkennis is je vreemd....
    1 week geleden
    En dan krijg je 50 euro in de maand!
    1 week geleden 16
    Wat nou 66? 40 jaar arbeid of max 60 - 65 jarige leeftijd eruit!
    Voor iedereen wel te verstaan! We zijn tenslotte allemaal mens zwaar beroep of niet we blijven hetzelfde. Stoppen met de zogenaamde verdeeldheid in woorden!
    1 week geleden 5
    Wil jij een bouwvakker of iemand die 45 jaar in weer en wind 'S nachts werkt in de buitenlucht vergelijken met iemand die de heledag met zijn kin op een toetsenbord legt.
    Een ambtenaar die meer vrijedagen heeft dan een iemand in de vrije sector
    4 dagen geleden
    👍👍👍👍👍👍👍👍
    1 week geleden 9
    40 dienstjaren vindt ik het eerlijkst!! Begonnen op mijn 16e met werken dan is 40 jaar toch genoeg!!
    Wie graag door wil gaan geen probleen!
    1 week geleden 2
    Ja dat roep ik ook altijd. Ik heb nu al 42 jaar achter mijn kiezen, en heb zoveel uur gemaakt in die 42 jaar dat als iemand die 8 uur werkt op een dag net zoveel uren moet werken als ik al gedaan hebt dan mag hij door tot hij 90 jaar is. Dus ik vind het eigenlijk zat zo.
    1 week geleden 5
    Pensioenleeftijd terug naar 65 jaar of kortere werkweken vanaf 55 jaar. De enige manier om het langer vol te kunnen houden . Oudere vaklui omscholen is een kansloze actie !
    1 week geleden 5
    Ook ík heb mij, als ondernemer, de te.ing gewerkt, maar: geen recht op WW bij einde baan (wel 15 jaar premie betaald), geen pensioen, bijna onmogelijk om me fatsoenlijk te verzekeren tegen loonderving bij ziekte. En wel een achterlijke bak belasting betaald. Nederland is een asociaal land voor z’n ondernemers. Dus antwoord op de vraag wanneer ik met pensioen kan: ongeveer nooit.
    1 week geleden 1
    Jacco Bloemers Dat jij 50x meer belasting hebt betaald kan kloppen, je hebt het te weinig loon van je werknemers daarover de belasting moeten betalen. Neemt niet weg dat je als ondernemer ook nog eens de belastingvoordelen hebt, en daar heb je het niet over. En dan niet vergeten de subsidies en wat nog meer. Als jij je eigen schaapjes door uitbuiting nog steeds niet op het droge hebt staan, zegt dat iets over je ondernemersschap. En als je puur gaat kijken wat je bijdrage is aan belastingen, dan zie je dat je niet eens zoveel belasting hebt betaald. Maar wel in de tussentijd als god in frankrijk hebt mogen leven. Een ondernemer die klaagt heeft niets te klagen, zijn net als boeren die klagen.
    1 week geleden 1
    Hans, ik praat over de belasting die ik betaal ná alle voordelen. Subsidies heb ik nog nooit gehad. Begin dit jaar ben ik verder gegaan zonder personeel: na 4 jaar ploeteren en ik elk jaar te horen kreeg van mijn accountant: 'je personeel houdt meer over per maand dan jij'. Sociaal gezien had ik de jongens graag aangehouden, zakelijk gezien onmogelijk. Wég 3 volle banen. Ik pik het niet meer dat deze maatschappij alle energie en risico's die ik neem met dezelfde snelheid weer van mij afpakt. En mag ik in iets meer luxe leven met zulke risico's en werkuren? Ben wel benieuwd hoeveel mensen bereid zijn om voor een tientje per uur te werken. Half Nederland haakt snel af en gaat aan het gratis geldinfuus hangen.  Dat is lekker gezond.
    1 week geleden 1
    Ach wij werknemers hebben zo veel nodeloos betaald VUT prepensioen..En WW ziektewet is ook allemaal beknibbeld..En als je eigenondernemer bent en je zaakjes nog niet goed hebt geregeld was je maar een slechte ondernemer..
    1 week geleden
    inderdaad: DGA salaris. Neemt niet weg dat de WW premie nodeloos betaald is. Én een veelvoud aan belastingen afgedragen ten opzichte van een werknemer. Een soort van oneerlijk, zeg maar.
    1 week geleden
    En de meeste mensen moeten tegenwoordig voor minder dan €10 aan de slag. En je doet net alsof mensen met plezier in de ww of bijstand zitten.  Wat betreft jouw accountant en zijn uitspraken: vraag je accountant eens wat hij verdiend? Want ik kan je zeggen dat een accountant behoorlijk duur is, en zijn uitspraak slaat nergens op natuurlijk. Een ondernemer weet dat een werknemer nu eenmaal het dubbele kost als de netto uitbetaling. Daarentegen als het goed gaat in de business, krijgt diezelfde werknemer ook geen deling in de winst. Dus voordat je gaat roepen dat mensen alleen maar gratis geld willen is pure onzin, dat zijn vangnetten. En eenmaal in de WW moet je solliciteren, en in de bijstand moet je aan de regels houden van de gemeente en vaak gratis werk verrichten. En wie wordt daar beter van? Dat zijn de werkgevers die ze in dienst hebben, jij doet exact dat wat al velen doen. Trappen naar beneden ipv naar boven, pak die eens aan. De fraudeurs en bedrijven die belasting ontduiken en veilig stellen.
    1 week geleden
    En de arbeidsongeschiktheidsverzekering voor ondernemers stopt met 65. Wanneer je ziek wordt heb je geen inkomen meer en dan?
    FNV denkt niet na wat de consequenties is voor alle werkenden in Nederland. Ik baal hiervan
    1 week geleden
    Als ondernemer zijnde heb je meer korting op je belastingen dan iemand die voor een baas werkt... Tenzij je een DGA was, maar dan had je sowieso wel een dekkend inkomen.
    1 week geleden
    Allemaal prima Hans. Inmiddels ben ik gestopt met personeel en uitbundig ondernemen. Niet goed voor de BV Nederland, wel goed voor Jacco.
    1 week geleden
    Ach, wij ondernemers dragen zoveel meer bij dan de gemiddelde werknemer dat de paard er de hik van krijgt. Veel werknemers vergeten dat hun werkgever vaak tot 50 keer meer belasting betaald. (Ik heb de schatting laag aangehouden)
    1 week geleden
    1 week geleden 4
    Dan pakken ze je wel weer terug met het bedrag dat ze maandelijks uitkeren, dan kun je met 66 met AOW maar dan kun je er straks nauwelijks je huur van betalen.. in een land waar de Haagse en Europese dieven de baas zijn moet je als burger zelf goed op je centjes letten.
    1 week geleden 3
    Bevriezen op 66 is echt een ordinair idee van de FNV. Jullie gaan hiermee akkoord met een toch nog een verhoging van de AOW. Maar ja wat langzamer en wat het ergste is jullie schuiven het door naar de toekomstige AOW-ERS. Het staat niet eens in jullie pensioenvisie. Dus jullie kunnen jullie standpunt wijzigen in :we willen dat de AOW leeftijd verlaagd wordt naar 65!
    Gewoon doen net zoals jullie stiekem van bevriezen op 65 en 9 maanden naar 66. 0ok daar pikken jullie zo maar 3 maanden extra in. Te zot van woorden. En weten jullie leden dit echt?
    5 dagen geleden 1
    hij vergeet dat de oudere van nu veel zwaarder getild en gesjouwd hebben
    in hun jonge jaren
    1 week geleden 1
    Ralph Holtkamp Wacht maar als jezelf de leeftijd van 70 bereik. Dan praat je wel anders. Jij bent jong en overziet totaal niet waar oudere werknemers tegenaan lopen.Uit eerdere berichten is wel gebleken dat je geen enkel begrip heb voor oudere werknemers, en dat je alleen maar kijkt naar je eigen belang, zonder na te denken over wat je schrijft.
    1 week geleden
    Ralph Holtkamp https://www.trouw.nl...nkelen~a4cf7496/
    Je schuift het niet door naar de jeugd. Is is betaalbaar. Maar het gaat om de gezondheid van de ouderen. Of je nou licht of zwaar werk hebt je vitaliteit en je gezondheid neemt af naarmate je ouder wordt. Het werken wordt zwaarder. Moet je creperen tot je dood erbij neervalt. Momenteel komen steeds meer 65plussers in de ziektewet en 45 plussers in de bijstand. Wat dat niet kost. Gewoon AOW leeftijd verlagen naar 65 juist ook voor meer banen jongeren en 60 minners.
    1 week geleden
    Liever de rekening bij iedereen door de aow leeftijd op te schuiven dan de rekening na de jeugd. Als je het mij vraagt mag de aow met terug werkende kracht naar 70
    5 dagen geleden
    Gretha Voorn idd.. goed opgemerkt !
  • 1 week geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Dus dat 😊
    Australian Unions
    1 week geleden
    Hoi ik heb jullie een privébericht gestuurd maar nog geen reactie
    1 week geleden FNV Vakbond
    Hoi Chantal, we hebben je een privéberichtje teruggestuurd :-) Groeten Carla, FNV webcare
    1 week geleden
    Dit filmpje sluit vrijwel geheel aan op de situatie van een ondernemer. Wie gaat van die man/vrouw de belangen eigenlijk verdedigen?
    1 week geleden
    Nergens lid van Ralph. Vandaar de vraag. Nederland is, overigens, per definitie een asociaal land voor ondernemers.
    1 week geleden
    Dat jij je daar zorgen om maakt. Tenslot van rekening is 90% van de werkgevers lid van 1 of meer werkgevers organisatie’s tegen over maar 20% van de werknemers
    1 week geleden
    Danielle Holtkamp 👌🏻
  • 1 week geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Goed nieuws! Per 1 juli krijgen ruim 400 uitzendkrachten die pakketten sorteren voor PostNL gelijk loon voor gelijk werk. En alle 120 FNV-leden krijgen een volledige nabetaling voor hun gemiste loon. Kijk vanavond om 21:15 uur naar de uitzending van ZEMBLA 'De kilosjouwers van PostNL' bij BNNVARA op NPO 2 over de constructie die PostNL gebruikt om de arbeidskosten zo laag mogelijk te houden.
    Uitzendbureau In Person schikt met FNV over loon pakketsorteerders PostNL
    1 week geleden 2
    Prachtig nu de schoonmaak nog
    1 week geleden 1
    Mooi nu uitzendkrachten in de groenvoorziening nog 😊
    1 week geleden 1
    Eindelijk, dit is de eerste stap
    1 week geleden
    tja
    1 week geleden
    Ik begrijp het nooit helemaal denk ik. Ik krijg mijn bestellingen uit China gratis thuisbezorgd en vanuit Zwolle of zoals gisteren ergens uit Brabant kost me dat bijna zeven euro. Ik wil best, laten we zeggen 50 eurocent, met betalen als als de bezorgers daar een fatsoenlijk loon mij zouden verdienen.
    1 week geleden
    Hoe dan..
    1 week geleden
    Heel goed; hopelijk krijgen ook de andere mensen (niet vakbondsleden, de andere uitzendbureau's) gelijk loon. Ik vind het jammer dat sommige bedrijven er voor kiezen om mensen zonder CAO of als zelfstandige in dienst te nemen. Ook zie je steeds meer dat werken zonder loon als zogenaamd re-integratietraject gebruikt wordt.
    1 week geleden
    En de werknemers die hier werken via een uitzendbureau???
    1 week geleden
    En dan verbaasd kijken wanneer prijs van postzegels weer omhoog gaat
    1 week geleden 1
    Postzegels plakken doen we toch niet meer . Heb het vroeger zelf ook gedaan maar postbode `s of alle goedkopere varianten dankzij de FNV die veel minder verdienen uitstervend . Alleen nog maar pakketten zijn winstgevend maar mensen denken alleen nog maar aan hun eigen geld en zien de oorzaak niet ergens anders .
    1 week geleden 1
    Dit is ook wel lastig soms moeten tarieven misschien ook wel omhoog voor een eerlijk loon. Ik betwijfel wel of de postmarkt uberhaupt nog een gezonde sector is. Pakketjes daar in tegen is juist groei markt.
    1 week geleden 1
    Beter dan je hand op houden
    1 week geleden
    Prima. Als medewerkers dan normaal behandeld worden, dan betaal ik gewoon meer.
    1 week geleden
    Misschien wil jij voor 9,86 € bruto werken?
    1 week geleden
    Edwin, mensen kijken zeker naar hun eigen geld. Omdat ze hard voor werken. Beste Edwin, ik werkte meer dan 60 of 70 uur per week voor mijn centen. Verdiende ik beter dan gemiddeld, ja maar ik deed meer voor. Wat ze in Nederland moeten doen is belastingen flink verlagen. Dan profiteert bijna iedereen van. Vermindering gaat af van de uitkeringen. Dan kunnen de beroepswerklozen, anti zwarte piet volk , keer aan het werk ipv te demonstreren en Hamburg te slopen. Degene die echt niet kunnen werken, die worden ontzien en hun uitkering kan wat omhoog. En dankzij belasting verlaging profiteren hun ook. Maar FNV en links doen dat niet, want dan zijn ze hun stem vee kwijt
    1 week geleden
    Dat is idd zeker de vraag, of dat sector nog gezond is. Pakken wordt idd steeds méér.
    1 week geleden
    Aan de andere kant gaat het met het pensioen akkoord die het FNV wil maar verzwijgt de verkeerde kant op. https://www.elsevier...iedereen-619638/
    1 week geleden
    Welk akkoord?
    1 week geleden
    Wat is er nu waar ? Wel bekend dat Elsevier en de Telegraaf achteraf toch onzin vertellen of wil de FNV nog niets zeggen omdat ze uiteindelijk toch wel voor een leeftijdsverhoging zijn .
    1 week geleden
    Er is geen pensioen accoord!
    Mocht die er komen
    Legt FNV dat voor aan de leden.
    Er wordt enkel gesprekken gevoerd in de SER met de FNV.
    als er echt nieuws is komen FNV EN alle betrokkenen zelf naar buiten voor goedkeuring van hun achterban.
    Meer is er niet!
    1 week geleden
    Edwin Den Hoedt Het Polderen blijft de FNV angstvallig aan vasthouden, ook hierin laten ze opnieuw hun politieke ambities zien. Het is de opstap naar baantjes die politiek gerelateerd zijn. Ga er maar vanuit dat ze allang vergaande plannen hebben omtrent de AOW leeftijd en dat pensioen. Op het laatst komen ze ermee naar buiten, als het hen uitkomt en ze het verhaal klaar hebben.
  • 2 weken geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Mooi nieuws: 4,5% erbij voor ambulancemedewerkers.
    Ambulancemedewerkers krijgen er 4,5 procent bij
    2 weken geleden 4
    Heel terecht!! En met je vingers van die mensen afblijven, want het zijn kanjers!!
    2 weken geleden 4
    En dat verdienen ze ook.
    1 week geleden 3
    Dit is een sigaar uit eigen doos. Uurloon gaat omhoog, maar als je zoveel ORT inlevert, ga je er maandelijks niet of nauwelijks op vooruit.
    1 week geleden 1
    Wat een onrespectvol voorstel...triest vind ik het!!!Denkende aan verantwoordelijkheid, gevaar, werkdruk, scholingen, onregelmatige diensten, 12uurs diensten, het opleiden van collega's, overwerk en ga maar door. Maar er zijn vakbonden die de belangen van ons verpleegkundige n dienen te behartigen. Aangezien het heel lastig is voor onze beroepsgroep om soortgelijke stakingsacties te voeren als bijvoorbeeld het onderwijs moeten wij verpleegkundigen het van de bonden hebben die mijn ogen onze belangen al jaren totaal niet behartigen. De zorg is géén aantrekkelijke sector meer om in te werken en de tekorten worden alleen maar meer evenals de werkdruk. Ik hoop echt heel erg dat er eens iemand bij de vakbonden opstaat voor ONS zorg mensen en zegt waar het op staat! De patiënt gaat hier uiteindelijk de dupe van zijn!
    2 weken geleden 1
    Ik zeg; welke sector volgt het goede voorbeeld? Komt u maar...
    2 weken geleden 1
    En terecht
    1 week geleden 1
    Dit is een sigaar uit eigen doos 😶
    2 weken geleden
    Terecht!
    2 weken geleden
    Nu nog de uittredingsleeftijd terug !!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    2 weken geleden
    minder ORT door de week zondag iets meer, en bij een beginner nog minder ORT is gekoppeld aan uurloon bij CAO ziekenhuizen
    2 weken geleden
    Straks wel minder ORT 😏
    2 weken geleden
    OK, ik werk toch alleen maar op zondag, roosterplanner he?
    2 weken geleden
    Goudhaantje
    2 weken geleden
    Andries Kelderhuis hoezo Andries??
    2 weken geleden
    1 week geleden
    Het is weinig maar ik wil het er wel bij hebben van mijn baas🤪
  • 2 weken geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Dolf Jansen sloeg afgelopen week de spijker op zijn kop tijdens de FNV manifestatie in Rotterdam. fnv.nl/echtebanen #wtflex
    Dolf Jansen sloeg afgelopen week de spijker op zijn kop tijdens de FNV
    2 weken geleden 3
    Vind het vooral onbegrijpelijk dat een werkgever een 'eigen cao' mag maken voor flexers. #wtflex
    2 weken geleden 2
    Mensen hebben geen waarde meer zonder werk, fatsoenlijke banen sterven uit, en we moeten ons maar laten leugens vertellen door de overheid!
    2 weken geleden 1
    Inderdaad....tis een feit wat er op de afbeelding staat.
    2 weken geleden 1
    Goede actie van de afdeling FNV Rotterdam.
    Maar we moeten de aantrekkings kracht van de FNV echt anders gaan verbeteren dan telkens maar weer alleen dit soort dezelfde acties.
    Want 500 deelnemers? Op 200.000 leden in de regio.
    Wanneer trekt het FNV bestuur nu eens de conclusie dat zij zelf moet gaan innoveren?
    Natuurlijk het FNV bestuur is druk in zijn eigen strijd bubble,
    Maar vergeet ook dat we no 1 miljoen leden hebben, die nu worden genegeerd. Wat is erger dan ze wel massaal betrekken en er mee scoren? Kennelijk is 1 miljoen leden negeren veiliger. Twee voor de hand liggende innovaties
    - ga ook online echt actie voeren, zet de bestaande aanzetten nu eens door. Probeer een fractie van het geld dat anders in een straat actie gaat zitten nu eens in facebook, twitter en google reclame te besteden.
    Want die 200.000 leden in de regio Rotterdam zitten ook op facebook.
    Laat die paar FNV leden op de sociale media niet in hun eentje opereren, maar organiseer ze nu eens echt, tot een meute van 1000 deelnemers, of 10.000 - ga je als FNV manifesteren in andere arena's
    Enkele voorbeelden:  - de energietransitie om greep te krijgen op de nieuwe banen en koopkracht kansen voor de achterban. Want die FNV achterban gaat nu uitgekleed worden, omdat het FNV bestuur slechts de afdeling "arbeidsvoorwaarden" naar de onderhandelingstafel stuurde, terwijl het over CO2 reductie gaat..
    Met koopkracht winst voor huishoudens, en zeggenschap over eigen duurzame CO2 vrije opwek van stroom, levert de FNV meerwaarde voor haar leden en anderen. Nu maakt ze zich druk om verlies van banen, terwijl de VAKmensen niet zijn aan te slepen, een belachelijke en schadelijke onderhandelings aanpak voor een VAKbond.  - en de digitalisering van werk, banen en de vaardigheden van werkenden. De defensieve FNV'ers noemen dat "robotisering".
    Maar de werkelijke kans zit in het helpen van de leden om zicht bewust te worden van wat er gebeurd op hun soort werk, en ze met dit nieuwe inzicht nieuwe competenties bij te brengen. Dan levert de FNV meerwaarde voor haar leden Ja, voor beide arena's is een andere aanpak nodig dan met een paar mensen een manifestatie opzetten.
    Het vergt nieuwe kennis voor de FNV organisatie, maar die kennis is er al, ergens bij de 1 miljoen leden die de FNV nu negeert. - En dan de echte actie van de leden in de energie transitie.
    Maak die 1 miljoen huishoudens van de leden duurzamer, door zelf stroom te gaan opwekken, deels door samen met de werkgever windparken en zonnedaken aan te leggen, voor eigen gebruik, en wederzijds voordeel.
    Door samen opdrachten te geven, en aan te besteden voor de installatie van warmtepompen en WKO in de regio's waar die 1 miljoen leden wonen.
    Hiermee levert de FNV echte waarde voor haar leden, terwijl ze het werk grotendeels kan uitbesteden.
    De FNV heeft al lokale afdelingen, en het klimaatakkoord gaat opdrachten uitdelen aan elke regio, dus is dit een kans voor FNV lokaal om lokaal de FNV weer op een nieuwe manier op de kaart te zetten, ook voor de minima - Het klimaatakkoord moet draagvlak krijgen, van burgers, zoals die 1 miljoen FNV leden.
    Dus laat de FNV eigen consumenten producten ontwerpen, die een combinatie zijn van een echt product en een passende overheids regel of plicht voor bedrijven, afgesproken in het klimaatakkoord.
    Test die product ontwerpen op de 1 miljoen leden.
    Daarmee levert de FNV extra waarde voor zowel het klimaatakkoord als de achterban, omdat die consumentenproducten de leden helpen goedkoper duurzaam te worden, met blijvend voordeel. Met de verkoop van die producten is de CO2 reductie ook aan huishoudens toe te schrijven. Dit zijn voorbeelden waarmee het FNV bestuur de FNV kan vernieuwen en versterken. Hiermee geven we nieuwe betekenissen aan onze vereniging voor meer dan 1 miljoen leden.
    Dan levert de FNV extra waarde voor haar leden En dit zijn de verbetervoorstellen van slechts 1, EEN lid.
    Wat zou er gebeuren als jullie echt naar die 1 miljoen VAKmensen gaan luisteren, FNV?
    2 weken geleden 1
    fnv moet duidelijk vernieuwen
    2 weken geleden
    Schrijf Han Busker een brief, ik bezorg hem wel.
    2 weken geleden
    Nee Philip, de FNV heeft zich terug getrokken op uitsluitend arbeidsvoorwaarden, en alleen de oude niet meer effectieve actievormen, die de leden niet meer inspireren. Ik ga ze op 15 juni aan het bestuur overbrengen in het Ledenparlement.
    2 weken geleden
    Ik neem aan dat u in uw afdeling actief het voortouw heeft genomen. Goede ideeën als de uwe hebben iemand nodig om die aan de anderen over te brengen in lokale vergaderingen.
    2 weken geleden
    Henk voor president!
    4 dagen geleden
    bij de fnv vinden ze staken makkelijker dan onderhandelen daarom staken ze liever het openbaar vervoer kapot ,want ze kunnen nu een maal niet praten bij het fnv
    2 weken geleden
    Ze willen een soort Italië In Nederland : 365.000.000 E schuld. Met Wilders......
    2 weken geleden
    Met 'aan alle kanten genaaid', bedoelt Dolf dus OOK door de FNV. En daar heeft hij natuurlijk volkomen gelijk in.
    2 weken geleden
    Gelukkig blijft diezelfde werknemer gewoon alles accepteren . . .
    2 weken geleden
    En ze hebben het niet eens in de gaten 😂
    2 weken geleden
    En wat weet hij daarvan??
    2 weken geleden 8
    Je hoeft niet alles meegemaakt te hebben om je te kunnen inleven.
    2 weken geleden 3
    Marjan Eshuis zou het niet kunnen zijn , dat hij mensen kent , die dit doen , en hij heeft volkomen gelijk , en nee ik ben geen flex werker , ik ben al 34 jaar in dienst !
    2 weken geleden 2
    Vraag het gewoon de mensen met ervaring ipv zo'n linkse pipo
    2 weken geleden 1
    Idd deze man heeft gewoon een eigen mening
    2 weken geleden 1
    Hij heeft iig meer inlevingsvermogen dan Marjan lijkt te hebben...
    2 weken geleden 1
    Het was een verademing om naar zijn verhaal te luisteren. Weer eens iets anders dan al dat gematigde en vooral rechts-reactionaire gewauwel waar we op radio en tv mee om de oren worden geslagen en alleen bedoeld is om ons te degraderen tot slaafs stemvee.
    2 weken geleden
    Zo, en jij hebt de oplossingen of alleen maar commentaar?
    2 weken geleden
    Sjaak Oosterlee rechts gewauwel? Tis links gewauwel waar je mee dood gegooid word.
    2 weken geleden
    Marjan Eshuis naar gewone mensen wordt toch al jaren totaal niet geluisterd door "rechtse" pipo's...
    2 weken geleden
    Bas van der Wiel maar wat hebben jullie Socialistische pipopartij dan voor oplossing? Van jullie komt al helemaal niets.
  • 2 weken geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    "De slinger van de flexibiliteit is doorgeslagen". Zakaria Boufangacha van FNV legde vanavond in het Vlaamse tv-programma Terzake uit waarom grote webwinkels liever voor lagelonenland Nederland kiezen dan voor België. (Vanaf 20:07) https://www.vrt.be/v...rbekijk-terzake/
    Terzake
    2 weken geleden 1
    Opvallend dat de FNV nu spreekt over Nederland lagelonenland, rijst bij mij de vraag op waar hebben jullie de laatste decennia op gezinspeeld. Dit komt mede door het eindeloos vasthouden aan het blijven polderen, en daardoor zijn leden weggelopen. Nu zijn jullie niet meer in staat om een sterke vakbond te worden en zal het nog erger gaan worden.
    2 weken geleden
    Probleem is dat de leden van fnv zekf erg verdeeld zijn. Kijk alleen maar naar pensioen. Voorstellen van FNV zijn zeer slecht voor pensioen van jongeren. Weinig jongeren zijn ook lid van de vakbonden. In sector waar ik werk, hoef ik niet van cao verhoging hebben. Stakingsbereidheid is zeer laag. Bij ons maak je zelf afspraken met je leidinggevende en zo kun je,je loon met msx10% per jaar verhogen. Maar je moet wel iets voor doen. Wat harder lopen dan de rest en ja soms moet je in vrije tijd gaan leren. Dus niet iedere sector is het zelfde.
    2 weken geleden
    Martin Janssen Zo jammer dat de Volkskrant dan niet met feiten aan komt zetten, op FTM kun je er veel meer over lezen. En daar word wel feiten en fabels hierover aan de orde gebracht, en dan blijkt het hele pensioenverhaal iets anders te liggen dan de politici vertellen. Er is geld genoeg, maar door het huidige onhoudbare rentesysteem en het graaien uit die kas. Zorgt ervoor dat zowel de jongeren en de nu huidige ouderen en onze generatie flink benadeeld worden. Misschien zou je toch eens het gehele verhaal moeten bekijken, dan alleen een paar kanten van dit verhaal.
    2 weken geleden
    Het polderen zelf is het probleem niet, Hans.
    Maar dat polderen moet wel voldoende opleveren, en goed uitgelegd aan de achterban.
    Beide gebeurde de afgelopen jaren te weinig. Maar daarbij was ook de rechtse overheid die met wetten en regels vooral bedrijven hielp door flex heel goedkoop te maken.
    2 weken geleden
    Henk Daalder en ook daar staat de vakbond bij en keek ernaar, zie hoe ze nu zich sterk wil maken voor pensioensleeftijd naar 66. Gewoon 65 en geen dag meer, er is voldoende geld. Alleen die worden belegd en besteed aan gebouwen en nog meer personeel om die gebouwen te vullen. Door het rentesysteem die ze hanteren.
    2 weken geleden
    Bananenrepublieken zijn altijd lage lonen landen. Binnenkort heb je je pakje al in huis voor je het besteld hebt. Maar lage lonen betekenen lage koopkracht. Dus hoe snel ook bezorgd, binnenkort kun je die snelle pakjes niet meer betalen en dan draait de boel helemaal kapot...
    2 weken geleden
    Niet helemaal waar. U neemt factor buitenland niet mee. Als hier lage lonen zouden zijn, dan gaan consumenten uit het buitenland hier hun goederen bestellen. Verhoog je de lonen, waardoor de prijzen ook stijgen (je moet dus alle lonen verhogen, anders mis deel van de bevolking koopkracht), dan kopen mensen alsnog niks omdat de prijzen gestegen zijn. En buitenland ook niet meer, omdat we te duur zijn geworden
  • 2 weken geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Gratis zomerkamp voor kinderen uit geboortejaar 2004, 2005 en 2006 van wie 1 van de ouders of grootouders lid is van de FNV! De kinderen doen een week lang allerlei leuke activiteiten met leeftijdsgenoten. Outdooractiviteiten, disco, kampvuur en nog veel meer, maar natuurlijk ook gewoon veel gezelligheid en nieuwe vrienden maken. Dit jaar is het zomerkamp van maandag 30 juli tot en met zaterdag 4 augustus. Meer info en aanmelden: http://www.zomerkampfnv.nl
    FNV Zomerkamp 2018
    2 weken geleden 3
    Ik was er in 1965 fijne herinneringen. En dit jaar ben ik 40 jaar lid van de FNV.
    2 weken geleden 1
    ik was er in 1981 en inmiddels dik 34 jaar fnv lid!
    2 weken geleden 1
    Ik was op kamp in 1959😊.Wat prachtig dat het nog altijd bestaat👍
    2 weken geleden
    wat een leuk idee alleen is mijn kleindochter pas in 2007 geboren net een jaar te laat
    2 weken geleden
    stop eindelijk eens met die bus stakingen als je steeds wegloopt uit overleg komt het nooit meer goed bij het fnv kunnen ze niet onderhandelen dus maar staken
    2 weken geleden
    Onze Dochter is ook in 1993 mee geweest en een topweekgehad .
    2 weken geleden
    Misschien wil ons Danny wel.
    2 weken geleden
    Martin is dit leuk voor Sanne
    2 weken geleden
    Direct aanmelden
    2 weken geleden
    In 1968 ook geweest...fantastisch
    2 weken geleden
    Ik heb het ik denk in 1969 gedaan, was fantastisch
    2 weken geleden
    Danielle iets voor mike en Benno ?
  • 3 weken geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Vandaag heeft een overgrote meerderheid van het Europees Parlement ingestemd met nieuwe regels voor tijdelijke werknemers. In diverse sectoren komt een eind aan oneerlijke concurrentie op loonkosten tussen Nederlandse werknemers en collega's uit landen met goedkopere arbeidsvoorwaarden. Goed nieuws dus! Lees meer: bit.ly/europees-akkoord-gelijk-loon-gelijk-werk
    Vandaag heeft een overgrote meerderheid van het Europees Parlement ing
    3 weken geleden 3
    Lang leve de "culturele samenleving" lang leve de EU en de open grenzen! Met dank aan voornamelijk de liberale fractie in het Europees parlement, en de VVD'er Frits Bolkestein voor de opstelling van de meest beruchte richtlijn; "Vrij verkeer van diensten, goederen en personen binnen de EU"! Een liberaal streven dat heel Europa heeft kapot gemaakt, en niet alleen in directe vorm, maar ook in indirecte vorm door via de massale toestroom van alle arbeiders uit de Oostbloklanden, onze Cao’s te laten ondermijnen, en onze arbeidsmarkt te vernielen. En wat wil o.a. de VVD? ..... De grenzen open houden, de stroom Oostblokkers moet volgens de liberalen blijven duren, om te zorgen dat de werkgevers voldoende goedkope arbeiders kunnen vinden!
    2 weken geleden
    Martin dat zegt de corrupte overheid ook altijd! "Ambtenaren zijn de verrotte verlengstukken van hun politieke leiders" "WAARHEID IS DE VIJAND VAN EEN CORRUPTE OVERHEID"
    2 weken geleden
    Goed voor de consument. Ik weet nog voordat Polen kwamen, torn betaalde je bijna 75 euro per uur voor een schilder. Nu nog geen 45. Gunstig voor de consument
    2 weken geleden 1
    Nu nog de AOW naar 64 max 65 voor mensen met een zwaar beroep waar de zorgsector aan bed zeker bij hoort.
    2 weken geleden 1
    Laat die jongeren dan maar eens aan de slag gaan..die studeren tot hun 30ste..ik begon met 17 jaar..na bijna 50 jaar is t welletjes 😊
    Er zit genoeg in de pot.
    2 weken geleden 1
    Er zijn nog steeds landen waar niets om hoog gaat en inderdaad zolang je een studie volgt betaal je ook niet mee .
    2 weken geleden
    En hoe wit u dit betalen. Aangezien werkenden betalen voor gepensioneerden en groep werkenden wordt kleiner en groep gepensioneerden wordt groter. Dit uiteraard zonder belasting of AOW premie te verhogen? En daarnaast zegt AOW niks over je werkverleden, aangezien je alleen in Nederland moet wonen om deze in te bouwen. Als iedereen eerder met aow gaat hebben we financieel een probleem. Had niet gehoeven. Als we, net als Noorwegen, we de gasbaten in een fonds hadden gedaan was er geen probleem. Maar babyboomers hebben hiervoor voor Hunzelf riante sociale voorzieningen voor betaald.
    3 weken geleden 1
    Internationale solidariteit.
    2 weken geleden
    stp met de bus stakingen ga eens praten
    2 weken geleden
    ja ze zijn er omdat fnv niet kan onderhandelen
    2 weken geleden
    Die zijn er ook niet voor niets .
    3 weken geleden
    Top
    2 weken geleden
    Jammer dat transport sector er net weer buiten valt. En wie gaat er op de naleving ervan controleren, daar ontbreekt het nog al eens aan.
    2 weken geleden
    Eng links communistisch clubje. In 1990 hebben we een keer jullie de winkel uitgeraust!
    3 weken geleden
    Eerst zien, dan geloven.
  • 3 weken geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Te leuk om niet te delen 😊 Werk je op kantoor en herken je deze collega's? 😊
    Klikbeet
    2 weken geleden 2
    Hellen Slot jij bent type 3. Bas van der Salm jij bent type 4. Joyce Bosgraaf jij bent type 5. Daniel Groothuis jij bent type 11. En Lilian de Jong jij bent duidelijk type 12!! Hahaha 😂
    2 weken geleden 2
    Haha geweldig. Twaalf klopt echt
    2 weken geleden 1
    What the F, hoezo ben ik 4??? Kan ik niks aan doen dat iedereen een massage wil😂😂😂
    2 weken geleden 1
    En hoezo 3?? Dacht meer 2 😂
    2 weken geleden
    hahaha Jaa allebei dan 😅😂
    2 weken geleden
    en jij zelf dan Kevin van Urk? benieuwd waar de collega's jou als type indelen 🤣
    3 weken geleden 2
    Eric Angela Agnes Anja Djamila Gijs Wendy Marjolein geweldig 🤣🤣🤣 Ze zijn er zeker niet allemaal maar ik herken er toch echt wel een stel 🤣🤣🤣
    3 weken geleden 2
    Oeps haha...Ik ook 🤣
    3 weken geleden 1
    😂😂😂
    3 weken geleden 1
    Nee ik bedoel jullie zeker niet maar gewoon collega’s in het algemeen. Ik herken ze zeker ... 🤣🤣🤣
    3 weken geleden 1
    En ik ben nummer 7 😂😂?
    3 weken geleden 1
    Dan ga ik voor type 13 😂😂
    3 weken geleden 1
    Bedoel je mij......zo ja....en wie ben ik dan?
    3 weken geleden 2
    Anouk Sabrina whahahahaha ik kan ze zo allllllemaal invullen 🤣😋
    3 weken geleden
    Hahahahah en welke ben ik dan 😂😂😂😂
    3 weken geleden
    Een van de liefste collega's!!!! Die me altijd laat lachen die ene keer in de maand dat je er bent 🤣😂🤣
    2 weken geleden
    Whoehahah behalve 3 herken ik ze allemaal he Simone Kuijzer 🤣
    2 weken geleden
    Remziye SahinMaryam Assadian ik ga helemaal dubbel! Vooral type 10 is mijn grootste vijand! En ik kan er wel een paar noemen
    2 weken geleden
    Jammer dat we type 13 niet hebben. Maryam Assadian dat zou jou best leuke snaps opleveren 😂
    3 weken geleden
    Nou ik werk niet op kantoor maar denk dat in elke branche hier wel herkennings punten in zitten 🤣
    3 weken geleden
    Jet Stoltenborgh ben jij niet die kantoortijger die haar eigen lunch meeneemt?? 🤣Geweldig Dit!!
    2 weken geleden 1
    Zo iets?
    2 weken geleden
    Ik had altijd ruzie met de printer aan het eind van de werkdag 🙈😄
    2 weken geleden
    Hahaha, sommige zijn wel heel herkenbaar. Ook bij mezelf trouwens 😁
    3 weken geleden
    @ Kay @Damian, sowieso is Djuri type 2 😂
    3 weken geleden 2
    Ik voel nu al dat ik hem hard ga terugkrijgen...
    3 weken geleden 2
    En Damian wordt type 3 over 20 jaar, vooral die laatste wrauw🦊, omg ik ga helemaal stuk om mezelf, bye
    3 weken geleden 1
    Jim van Emden jij ben sowieso type 5 na een HELD avond
    Damian Harleman is type 11
    3 weken geleden 1
    Hahaha, jullie humor zit mij echt tot hier!🙋🏾‍♂️
    3 weken geleden 1
    Hahaha jim je bedoeld type 3 met je wrauw. En dat klopt wel ben een beest op sommige plekken xo
    3 weken geleden
    Nou als jullie dan allemaal even iets harder rennen, kunnen jullie je sportschool abonnement ook weer opzeggen
    3 weken geleden
    Haha, met jou karakter Damy, denk ik dat jij een eenzaam kattevrouwtje wordt want iedereen rent weg van jou, love you doei
    3 weken geleden
    HAHA lullos. Jim is echt type 4 als hij dronken is. En we weten allemaal dat jullie stuk voor stuk eindigen als type 3, fijne dag nog totziens
  • 3 weken geleden door FNV Vakbond

    FNV Vakbond
    Dankzij de inzet van de FNV is de Bijenkorf in Amsterdam gestopt met het omstreden beoordelingssysteem voor personeel. FNV-bestuurder Linda Vermeulen (zij komt ook in dit nieuwsitem van EditieNL aan het woord): 'Ratingkoorts is een ziekte die vooral voorkomt bij managers. Ze zijn zo gericht op ratings en geld, dat ze daarbij de menselijke maat uit het oog verliezen.'
    Beoordeling kan je baan kosten
    3 weken geleden 5
    managers hebben een studie gemaakt van Exel ! uren en kosten. geen vakkennis, geen inzicht, geen inhoud !
    3 weken geleden 2
    Die managers zijn overal in elk bedrijf totaal de kluts kwijt.
    3 weken geleden 1
    Jannie Kooiman
    3 weken geleden 1
    Het wordt in de wereld steeds minder menselijk, geld en tijd zijn inmiddels belangrijker en dat zal alleen maar erger worden.
    3 weken geleden
    Toch raar dat het hart voor de zaak gevoel steeds minder wordt.
    3 weken geleden
    Ineens een slechte beoordeling is gewoon een van de wegpest technieken van de managers!
    3 weken geleden
    Ga kijken bij de bloemenveiling daar hangt iedere dag je score met je fouten op.